ריאל מדריד ידועה כקבוצה שיודעת להכניס עמוק עמוק את היד לכיס כשהיא רוצה שחקן, אבל הגעתו של אלברטו אבלדה (24, 2.02 מ') תמורת בייאאוט (סכום פיצוי) של 1.5 מיליון דולר לוולנסיה, היא ללא ספק הפתעה מכל הבחינות.
אם לצורך העניין היה מדובר בסקוטי ווילבקין, מייק ג'יימס או שיין לארקין, אז אפשר היה להבין את הרצון של הבלאנקוס לצרף את אחד השחקנים הגדולים ביבשת, אבל הפורוורד הספרדי בן ה-24 רחוק מלהיות כזה. בעונה האחרונה בוולנסיה הוא קלע 9 נקודות בלבד לצד 3.5 ריבאונדים בליגה הספרדית, וביורוליג תרם 7.8 נקודות ו-4 ריבאונדים.
1 צפייה בגלריה
פבלו לאסו דואג
פבלו לאסו דואג
לאסו. רצה את אבלדה
(צילום: EPA)
אבלדה. ריאל מאמינה בו
אז מה בכל זאת גרם לריאל להכניס את היד לכיס עבור שחקן די בינוני על הנייר? קודם כל ההבנה שפאקונדו קמפאסו רוצה לעזוב ל-NBA, וניקו לאפרוביטולה גם מעניין למצוא לעצמו קבוצה חדשה, אז הרצון לחזק את הסגל בכל מחיר. בריאל גם מאמינים שיוכלו להוציא יותר מאבלדה.
העניין הוא שלריאל יש הרבה מאוד כסף אותו הרוויחה לאורך השנים מסכומי בייאאוט שקיבלה בעצמה על המעברים של ניקולה מירוטיץ' וסרחיו רודריגס בזמנו ל-NBA (2.5 מיליון דולר על כל אחד מהם), וסכום דומה גם על לוקה דונצ'יץ', לכן היא הייתה יכולה להרשות לעצמה לשלם הרבה על שחקן שהיא כנראה מאמינה שתצליח לקבל ממנו תרומה גדולה יותר מזו שקיבלה ולנסיה.