ליגת האלופות הודיעה הבוקר (שישי) באופן רשמי על הקבוצות שישחקו במפעל בעונה הקרובה, ובאיזה שלב כל אחת מהן תתחיל את דרכה. שלוש קבוצות ישראליות ישחקו ב-2020/21 במפעל הבכיר של פיב"א: הפועל ירושלים, הפועל חולון והפועל תל אביב.
עוד לפני ההכרזה, היה ברור שירושלים, לה יש חוזה עם פיב"א, תהיה בשלב הבתים. גם חולון נכנסה לשלב הבתים, למרות שלא ממש גרפה הצלחה בשלושת הקמפיינים האחרונים שלה, כשלא הצליחה להעפיל לשלבים המתקדמים.
2 צפייה בגלריה
סולימאן בריימו מול טי.ג'יי קליין
סולימאן בריימו מול טי.ג'יי קליין
סולימאן בריימו מול טי.ג'יי קליין
(צילום: עוז מועלם)
ההפתעה היא הפועל תל אביב. האדומים אמנם נרשמו למפעל, אבל עד הרגע האחרון לא היה ברור אם הם יצליחו להשתחל אליו, גם בעקבות הדירוג הנמוך שלהם בליגת העל וגם בעקבות התפרעות האוהדים במשחק מול שרלרואה במוקדמות 2018/19, שבעקבותה קיבלה הקבוצה קנס, ואותה לא שכחו בפיב"א.
קבוצתו של יאניס קסטריטיס היא אחת מ-16 קבוצות שיתחילו את דרכן במוקדמות, כשרק 4 יעפילו אחרי שני סיבובים לשלב הבתים. סיבוב המוקדמות הראשון ייצא לדרך כבר ב-15 בספטמבר, והעונה הסדירה ב-13 באוקטובר. 32 הקבוצות שישחקו בשלב הבתים יחולקו ל-4 בתים עם 8 קבוצות. 4 הראשונות יעפילו לשמינית הגמר. הזוכה במפעל תגרוף לחשבון הבנק שלה מיליון אירו.
מהפועל ת"א נמסר: "ברצוננו להבהיר שאנו נשתתף במפעל היה ויגיע לנו להשתתף בו בהתאם לחוקי המנהלת או אם מי שזכאי להשתתף לפנינו לא יממש את זכותו. אנו כפופים כמובן להחלטות המנהלת לגבי הזכאות שלנו להשתתף במוקדמות ליגת האלופות".
הקבוצות הבולטות שייקחו חלק בליגת האלופות בעונת 2020/21: א.א.ק אתונה, דרושפאקה, ססארי, נימבורק, פורטיטודו בולוניה, גלאטסראיי, לימוז', ניז'ני נובגורוד וריטאס וילנה.