מאז ההופעה הבלתי נשכחת של נבחרת החלומות באולימפיאדת ברצלונה ב-1992, חובבי הכדורסל מצפים לסגל שיצית את הדמיון בכל פעם ששחקני ה-NBA מתכנסים ולובשים את מדי הכוכבים והפסים. בשנים האחרונות הנבחרת ממולדת הכדורסל לא בדיוק מגייסת את כוכבי העלית, וגם לקראת אליפות העולם שתיפתח מחר (שישי) ביפן, אינדונזיה והפיליפינים, החבורה של סטיב קר תגיע עם סגל אפרורי למדי.
על אף הסגל החסר, נבחרת ארה"ב מגיעה גם הפעם כפייבוריטית לזכות בזהב וסיימה את משחקי ההכנה של עם מאזן מושלם, תוך כדי שהיא ניצחה את ספרד, גרמניה, פורטו ריקו, סלובניה (ללא לוקה דונצ'יץ') ויוון. מאמן גולדן סטייט ווריורס, שלקח על עצמו את המשימה הלאומית, מתרגש לקראת משחקה הראשון של שחקניו בטורניר, שייערך ביום שבת נגד ניו זילנד (15:40 שעון ישראל) והתייחס לסגל הקיים וגם לציפיות מנבחרתו.
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ארה"ב סטיב קר
מאמן נבחרת ארה"ב סטיב קר
מאמן נבחרת ארה"ב סטיב קר
(EPA/FRANCIS R. MALASIG)
"אני אוהב את הלחץ, זה חלק בלתי נפרד מהעניין", אמר קר לתקשורת האמריקאית. "נעשה כל מה שאנחנו יכולים על מנת להצליח, אבל צריך לזכור שמדובר בסך הכל בספורט, ולא בעניין של חיים ומוות. אם לא נזכה במדליית הזהב תהיה הרבה ביקורת עלינו, אבל זה בסדר. בסופו של דבר, אנחנו מרגישים ברי מזל שאנחנו כאן".
על כך שהסגל האמריקאי לא כולל את הכוכבים הגדולים מהליגה הטובה בעולם: "רצינו שחקנים שיכולים להפוך לחבורה מלוכדת בזמן די קצר. "יש פה חיבור בין השחקנים. כולם מוסרים, כולם נהנים מהתהליך. הייתי עוזר של גרג פופוביץ' באליפות העולם ב-2019 ובטורניר האולימפי ב-2021, וגם אז זה לא היה פשוט בגלל שצריך להרכיב נבחרת תוך חודש וחצי".
על ההבדלים בין הכדורסל ב-NBA לזה שמשוחק בטורנירים של פיב"א: "זה מאוד שונה. הדבר הכי חשוב מבחינתנו היה להתרגל לחוקים של פיב"א ולדאוג שנשחק יחד. יש לנו ביטחון. חטפנו כמה סטירות - ספרד וגרמניה מאוד הקשו עלינו - אבל הניסיון הזה יעזור לנו".