דרמת ענק ב-WNBA הסתיימה הלילה (בין ראשון לשני) בהדחתה של האלופה סיאטל סטורם אחרי הפסד 85:80 בהארכה לפיניקס מרקורי במשחק יחיד ומכריע ברבע הגמר.
השאלה הגדולה של 5,375 האוהדים שהגיעו לאולם בסיום הייתה אחת: האם הם חזו במשחקה האחרון בקריירה של סו בירד? הרכזת האגדית בת ה-40 הצטלמה, רגע לאחר שריקת הסיום, עם חברתה הטובה דיאנה טוראסי, הכוכבת הבלתי מעורערת של פיניקס (ושל הליגה כולה), כשהשתיים אחוזות בגופיות המשחק.
4 צפייה בגלריה
טוראסי ובירד נפרדות כידידות
טוראסי ובירד נפרדות כידידות
טוראסי ובירד נפרדות כידידות בסיום המשחק
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
טוראסי ובירד נפרדות כידידות
טוראסי ובירד נפרדות כידידות
בסופו של דבר מדובר בחברות הכי טובות
(צילום: AP)
בירד וטוראסי מצטלמות יחד עם גופיות המשחק
"תכננו את זה לפני כן, פשוט כי מעולם לא עשינו זאת", הסבירה בירד בסיום, אך הוסיפה: "יכול להיות שזו הפעם האחרונה שנשחק זו מול זו". אוהדי סיאטל צעקו בסיום לעבר בירד: "עוד שנה אחת". אגדת הכדורסל ציינה: "האוהדים גורמים לי לבכות, אבל זו החלטה שאני אקבל – וייקח עוד זמן עד שאגבש דעה לגביה".
בירד הפכה במרוצת השנים לפנים של ה-WNBA ולוחמת חברתית לצד בת הזוג הכדורגלנית מייגן ראפינו. אף אחד לא הופתע כשהגופייה שלה עם המספר 10 בסיאטל הייתה לנמכרת ביותר בארה"ב בשנה שעברה. כשזכתה אשתקד באליפות הרביעית שלה עם הסטורם, בעונתה ה-17 בליגה, המם הבולט היה תמונה שלה עם הגביע לצד לברון ג'יימס, שרשם הישג דומה ב-NBA.
4 צפייה בגלריה
שחקניות פיניקס באקסטזה
שחקניות פיניקס באקסטזה
שחקניות פיניקס באקסטזה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
טוראסי
טוראסי
אין עוד מלבדה. טוראסי
(צילום: AP)
ארון התארים של הרכזת הנהדרת בלתי נגמר: שתי אליפויות NCAA עם קונטיקט, חמש מדליות זהב אולימפיות (כולל אחת מטוקיו), שלוש זכיות באליפות העולם וחמש פעמים אלופת היורוליג. היא בת גאה לאב יהודי, בעלת אזרחות ישראלית שאפשרה לשחק כבוסמנית ברחבי אירופה ומי שסיפרה לא פעם כי היא "חוגגת את חנוכה בדיוק כמו את חג המולד".
בירד סיימה עם 16 נקודות, אולי במשחקה האחרון בקריירה. קתי לו-סמואלסון הוליכה את המפסידות (ששיחקו ללא הכוכבת הגדולה שלהם בריאנה סטיוארט) עם 18 משלה. בריטני גריינר בלטה אצל המרקורי עם 23 נקודות ו-16 ריבאונדים. טוראסי, שנפצעה בקרסול עוד במהלך הזמן החוקי, אבל שיחקה והצטיינה בהארכה (עם 6 נקודות, כולל הסל שהעלה את קבוצתה ליתרון 78:80, שאותו היא לא שמטה), הוסיפה 14.