לוקה דונצ'יץ' סגר את 2022 בדיוק כמו שפתח אותה - ככוכב ענק ושובר שיאים. הלילה (בין שבת לראשון) הוא נעל את השנה האזרחית בעוד הופעה לפנתיאון: 51 נקודות (18 מ-29 מהשדה, 6 מ-10 לשלוש), 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים ב-125:126 של דאלאס על סן אנטוניו - הניצחון השישי ברציפות של המאבריקס.
זה היה משחקו השלישי מתוך החמישה האחרונים בו הסופרסטאר הסלובני קולע 50 נקודות ומעלה. וזה לא רק זה: דונצ'יץ' הפך לשחקן היחידי בתולדות ה-NBA שרושם בחמישה משחקים רצופים לפחות 250 נקודות, 50 ריבאונדים ו-50 אסיסטים. נתון שאפילו אגדות עבר (מייקל ג'ורדן, קרים עבדול ג'באר ו-ווילט צ'מברליין) או כאלה בהווה (לברון ג'יימס, למשל) לא השיגו.
1 צפייה בגלריה
בלתי ניתן לעצירה. לוקה דונצ'יץ'
בלתי ניתן לעצירה. לוקה דונצ'יץ'
בלתי ניתן לעצירה. לוקה דונצ'יץ'
(רויטרס)
"הוא פשוט שחקן מדהים", פירגן לו חברו לסגל, כריסטיאן ווד. "בשבע השנים שלי בליגה, לא ראיתי שחקן שמסוגל לעשות את מה שלוקה עושה. הוא משחקן כמו MVP, ללא ספק אחד השחקנים הכי טובים בליגה".
למי ששכח, לפני ארבעה ימים סיפק דונצ'יץ' את משחקו הטוב בקריירה (ואחד ההיסטוריים ב-NBA), כשהפציץ 60 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בניצחון על ניו יורק. במהלך מבריק, החטיא לוקה בכוונה את זריקת העונשין האחרונה, תפס את בריבאונד וקלע סל שכפה הארכה מטורפת. הלילה, שוב במשחק דרמטי, הסלובני עמד על הקו, 1.5 שניות לבאזר, כשדאלאס ביתרון 125:126. הוא החטיא בכוונה את שתי הזריקות ולקינוח קלט את הריבאונד. נשמע מוכר, לא?
"האמת, לא יודע איך אני עושה את זה", חייך הכוכב בסיום המשחק. "מנסים שמירה כפולה עליי, סוגרים לריבאונד, אבל אני מוצא את הדרך לקחת את הכדור". אגב, דונצ'יץ' קלע 22 נקודות מה-32 של כל דאלאס ברבע הראשון ורשם בכל חודש דצמבר ממוצע של 35.1 נקודות - הכי גבוה בליגה כמובן.
דונצ'יץ' התחבר בסיום המשחק ארוכות עם גרג פופוביץ'. מאמן סן אנטוניו סיפר לפני המשחק כי אם יגבילו את הסופרסטאר של דאלאס "על 50 נקודות, ננצח. נקודה". אמר וכנראה צדק. בסיום צחק (אם אפשר לקרוא לזה כך) ואמר במסיבת העיתונאים: "כן, כמו שאמרתי. ניסינו לשמור עליו ואפילו הצלחנו בחלק מהזמן, אבל הוא שחקן מדהים".
פופוביץ' הוסיף: "ה-IQ כדורסל שלו לא נמצא בטופס הסטטיסטיקה. בשביל זה הוא אחד הטובים בעולם. לפנתיאון".