הוא הסתובב סביב השיא מספר פעמים, התקרב ונגע, השווה אותו – אבל לפנות בוקר (חמישי) זה סוף סוף הגיע, הפסגה של התקופה הטובה ביותר שלו ב-NBA. דני אבדיה שבר את שיא הקריירה שלו במשחק של וושינגטון בניו אורלינס, שהיה המשחק הגדול בחייו, כאשר קלע 43 נקודות בהפסד 133:126. זה היה הערב שבו הוכיח לקבוצה שהוא גם יכול להיות הכוכב שלה, עם היציאה לפגרת האולסטאר. בכך הוא גם עקף את השיא הישראלי של עומרי כספי ב-NBA, שעמד על 36 נקודות.
אבדיה הגיע למשחק עם רצף של שלושה משחקים של 20 נקודות ומעלה, כולל 25 בהפסד האחרון בדאלאס – שווה לשיא הקודם שלו שנמחק לגמרי. הפעם, בלי קייל קוזמה הפצוע, הוא הרגיש נוח להשתלט על ההתקפה של וושינגטון. הוא רשם אחוזים מצוינים: 13 מ-24 מהשדה, 6 מ-10 משלוש ו-11 מ-13 מהקו. לצד זאת הוא הוריד 15 ריבאונדים שהשלימו דאבל דאבל, מסר 3 אסיסטים, חסם פעם אחת ואיבד שלושה כדורים.
1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
הופעה היסטורית. אבדיה
(AP Photo/Matthew Hinton)
הוא קלע את הסל הראשון במשחק, שלשה, ואז המשיך בחדירות חזקות, כשבחלקן הוסיף קליעת עונשין למהלך. המחצית הראשונה הטובה שלו (14 נקודות) לא עזרה במיוחד לוויזארדס, שמצאו את עצמם במינוס 20 נקודות בגלל התפרקות של המחליפים, אבל אבדיה הוביל קאמבק שהוריד את הפער לשמונה נקודות בהפסקה. את המחצית השנייה הישראלי פתח בהטבעה פשוט אדירה אחרי שחתך את ההגנה של הפליקנס, ובעזרת קורי קיספרט המצוין הוציא את וושינגטון לריצת 13:27 ומהפך ענק מול הקהל הביתי המיואש. את השיא האישי הוא שבר כבר באמצע הרבע השלישי עם שתי קליעות עונשין מדויקות. בסך הכל, הוא קלע ברבע הזה 20 נקודות! כשההגנה התחילה להתמקד בו, הוא ניצל זאת לאסיסט נהדר לרישון הולמס שחיכה מתחת לסל, ובהתקפה הבאה קלע שלשה עצומה על השומר שלו.
ניו אורלינס לא הבינה מאיפה זה בא לה, כשאבדיה חזר אחרי מנוחה קצרה בתחילת הרבע הרביעי, וקלע בסוף שעון שלשה ממרחק רציני שהחזירה את וושינגטון למשחק אחרי שהמארחת פתחה יתרון קטן. השלשות של טיוס ג'ונס עזרו לוויזארדס להישאר קרובים, ואחרי שני כדורים מקרוב שלא נכנסו, אבדיה הוסיף את השלשה השישית שלו ועבר את רף 40 הנקודות, אבל זאיון וויליאמסון וחבריו סיימו חזק יותר.
קיספרט הוסיף 20 נקודות מהספסל של וושינגטון, ג'ורדן פול קלע 16, טיוס ג'ונס (13 אסיסטים) ומרווין באגלי (10 ריבאונדים) תרמו 14. זאיון היה מצוין עם 36 בניו אורלינס, סי-ג'יי מקולום עזר עם 24. וושינגטון תקועה במקום הלפני אחרון במזרח עם 45:9, הפליקנס רצים חזק במערב (22:33).
פורסם לראשונה: 05:44, 15.02.24