ונסה בראיינט, אשתו של קובי בראיינט, הגישה בשנה שעברה תביעה נגד כוחות כיבוי האש של מחוז לוס אנג'לס, משרד השריף המקומי ומחלקות נוספות שאחראיות על ביטחון התושבים, בטענה שהם אחראיים לצילום ופרסום התמונות של זירת התרסקות המסוק בה נהרגו בעלה ובתה ג'יאנה בת ה-13.
במסגרת התביעה, שעדיין לא מתנהלת בבית המשפט, דורשת ונסה פיצויים בסך עשרות מיליוני דולרים על רשלנות, פגיעה בפרטיות וגרימה מכוונת של מצוקה רגשית מצד הנתבעים.
2 צפייה בגלריה
ונסה בראיינט מתקשה לעצור את הדמעות
ונסה בראיינט מתקשה לעצור את הדמעות
ונסה בראיינט
(צילום: AFP)
עורכי הדין שמייצגים את ההגנה בתביעה הדפו את טענותיה של ונסה, ואף הגישו בקשה לבית המשפט לביצוע בדיקה פסיכיאטרית לוונסה ובני משפחה נוספים על מנת לאבחן את מצבם. ההגנה טוענת כי המצוקה הנפשית ממנה סובלים ונסה והמשפחה נגמרה כתוצאה מההתרסקות של המסוק, ולא מהאירועים שקרו לאחר מכן, ובהם גם פרסום התמונות.
"למרות שמשפחת בראיינט מציבה את מצבה הנפשי במרכז במקרה הזה, התובעים מסרבים להאמין לבדיקות רפואיות עצמאיות שתערוך או תערוך המשפחה", נמסר מטעם ההגנה. "אנו מביאים בקשה זו על מנת לאלץ את התובעים לבצע הערכה האם קיימות, מה היקפן ומה האופי של אותן פגיעות נפשיות לכאורה. התובעים אינם יכולים לטעון כי הם סובלים מדיכאון מתמשך, חרדה ומצוקה רגשית קשה, ולאחר מכן להירתע מבקשתנו".
2 צפייה בגלריה
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
אתר ההתרסקות
(צילום: AP)
עורכי הדין של משפחת בראיינט האשימו את התביעה בטקטיקה מכוערת במהלך המשפט: "ההגנה לא מצליחה להגן על ההתנהלות הבלתי ניתנת להגנה של המיוצגים שלה, שצילמו ושיתפו את התמונות המחרידות מזירת ההתרסקות. התביעה נוקטת בטקטיקה של הצקה לתובעים על מנת שיוותרו על הרצון שלהם ללקיחת אחריות מצד הנתבעים".
עוד מסרו עורכי הדין של בראיינט: "הנתבעים ביצעו חיפוש פולשני לכל דבר בחייהם של התובעים מאז הגשת התביעה, החל מבדיקות של דוחות רפואיים, דרך מסמכים של בתי ספר בהם לומדים ילדיה של ונסה, ועכשיו הדרישה לעבור בדיקה פסיכיאטרית".
בשורה התחתונה שופט יצטרך להחליט האם חלק ממשפחת בראיינט יעבור את אותה בדיקה פסיכיאטרית או לא. זאת רק תקרית אחת מתוך לא מעט תקריות שכבר היו בין התובעים לנתבעים עוד לפני שהמשפט עצמו בכלל החל.