זה לא סוד שדני אבדיה נמצא בתקופה נפלאה, אפשר להגיד הכי טובה בקריירה שלו עד כה, אבל ההצגה הלילה (בין רביעי לחמישי) במהלכה ניפץ את שיא הקריירה שלו הייתה מעולם אחר. הפורוורד הישראלי קלע לא פחות מ-43 נקודות (20 מתוכן ברבע השלישי), ואומנם וושינגטון שוב הפסידה (הפעם לניו אורלינס), אבל ההופעה הבלתי נשכחת של אבדיה גרמה ללא מעט לסתות בארה"ב להישמט.
ראשית, נתחיל מהמספרים: שיא הקריירה הקודם של אבדיה עמד על 25, אותו הוא השווה רק במשחק הקודם של הוויזארדס. הוא גם שבר את שיאו של עומרי כספי (שקלע 36 נגד גולדן סטייט במדי סקרמנטו ב-2015) והפך לישראלי שקלע הכי הרבה נקודות בליגה הטובה בעולם. מעבר לכך, הוא קבע שיא קריירה בסלי שדה (13) ובזריקות (24), כך גם בקליעות (6) וזריקות (10) ל-3 ומקו העונשין (11 מ-13). אה, והוא גם קבע שיא עונתי בריבאונדים (15).
5 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
הופעה בלתי נשכחת. דני אבדיה
(AP Photo/Matthew Hinton)
5 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקני הספסל של וושינגטון מריעים לאבדיה אחרי עוד שלשה
(AP Photo/Matthew Hinton)
וזה לא הכל. לאחר שבמשחק שעבר קבע לראשונה רצף של שלושה משחקים עם 20 נקודות ומעלה, הלילה הוא האריך אותו לארבעה. זו הייתה הפעם השלישית בארבעת המשחקים האחרונים שהוא רושם דאבל דאבל. ממוצעיו במשחקים אלה: 28.2 נקודות, 11.2 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 61.5 אחוזים מהשדה, 50 אחוזים מעבר לקשת ו-75.8 אחוזים מהקו.
אבדיה הוא גם הישראלי הראשון שחוצה את רף ה-40 נקודות למשחק. כספי חצה פעמיים בקריירה את ה-30 נקודות (36 ו-31). אגב כספי, הוא פירגן לדני ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כשצייץ: "איזה יופי. איזה הצגה. להמשיך ככה!".

"אחד החודרים הטובים ב-NBA"

כריס מילר, המשדר את משחקיה של וושינגטון צייץ בעקבות התצוגה של אבדיה: "כוכב חדש נולד הלילה בניו אורלינס - וקוראים לו דני אבדיה".
קווין פולי, שמסקר את וושינגטון: "דני הופך להיות אחד החודרים הטובים ב-NBA. היריבות צופות שהוא יילך ימינה, ובכל זאת הוא מצליח להתל בשומריו שוב ושוב כי הוא תוקף את הסל ברגע שהוא מקבל את הכדור".
5 צפייה בגלריה
כספי מפרגן לאבדיה
כספי מפרגן לאבדיה
(מתוך עמוד הטוויטר של עומרי כספי)
5 צפייה בגלריה
הסטורי של דני אבדיה אחרי ששבר את שיא הקריירה שלו
הסטורי של דני אבדיה אחרי ששבר את שיא הקריירה שלו
(מתוך עמוד האינסטגרם של דני אבדיה)
הפרשן גלן קונסור צייץ באמצע הרבע השלישי כי "דני אבדיה משחק כמו אולסטאר". כתב ה'אתלטיק' וויל גילורי - המסקר את ניו אורלינס - כתב כי "אלו הפליקנס שגרמו לאבדיה להראות כמו אולסטאר".
כוכב הפליקנס, זאיון וויליאמסון, שקלע 36 נקודות, לא נשאר אדיש ופירגן להצגה של אבדיה: "היה לו משחק מעולה מתחילתו ועד סופו - גם בהגנה וגם בהתקפה. גם בשלב שהוא אמור היה להיכנע, הוא המשיך להציג אנרגיות גבוהות. חייבים לתת לו כבוד על זה. הוא כל הזמן שיתף את החברים שלו לקבוצה ולא הפסיק לתקוף. הוא עשה דברים גדולים".
מאמנו של אבדיה בוושינגטון, בראיין קיף, החמיא לו בסיום: "הוא קורא את המשחק בצורה טובה. אנחנו מנסים לשים אותו בעמדות בהן הוא יוכל לנצל את הזריזות שלו ואת האתלטיות שלו כדי להגיע עד לסל, או מצד שני שיוכל לקלוע זריקות חופשיות".
אבדיה עצמו העלה סטורי לעמוד האינסטגרם שלו לאחר ההצגה הגדולה, בו כתב: "תודה על כל הודעות התמיכה, אני אוהב כל אחד ואחת מכם. אף פעם אל תוותרו על החלומות שלכם. עם ישראל חי".