ארבעה וחצי חודשים מאז שריאל מדריד הניפה את גביע היורוליג בפעם ה-11 בתולדותיה, הליגה הנחשבת לשנייה בטיבה בעולם חוזרת הערב (חמישי), ונראית מסקרנת ואפילו חזקה מתמיד. לא מעט קבוצות פתחו את הארנק הקיץ, רשמו החתמות גדולות והעמידו סגלים מרשימים. לא מדובר רק בקבוצות העלית שהתרגלנו לראות בצמרת היורוליג, אלא גם בכאלה שנחשבו מהדרג השני ואפילו השלישי של המפעל.
החתמות של שחקני NBA לקראת העונה כבר הפכו לדבר שבשגרה בכל קיץ, אך הפעם נראה כי גם הכמות וגם גודל השמות הם בסטנדרט שלא זכור בשנים הקודמות. שמות כמו פרנק קמינסקי, האחים הרננגומס, ג'בארי פארקר, סרג' איבאקה וקמבה ווקר יככבו ב-2023/24 באירופה, כאשר בנוסף לכך גם בין הקבוצות עצמן נרשמו מעברים גדולים ומפתיעים.
4 צפייה בגלריה
קולאז' יורוליג
קולאז' יורוליג
קיץ משוגע

ריאל מדריד

נתחיל מאלופת אירופה. הקבוצה של צ'וס מתאו, שהניפה את גביע היורוליג בעונת הבכורה של המאמן, שהיה עוזרו של פאבלו לאסו במשך שמונה שנים, החזירה לקדנציה שנייה את מי שכיכב במדיה במשך שש עונות – פקונדו קמפאסו. למעשה, בהחתמה זו הבלאנקוס התחזקו בנקודת התורפה העיקרית שלהם, כאשר מאז עזיבתו של הארגנטינאי הם התקשו למצוא רכז בעל שיעור קומה שייכנס לנעליו.
בנוסף, מלבד נייג'ל ווליאמס-גוס, אדם האנגה, אנתוני רנדולף ופטר קורנלי, שמרה ריאל על השלד שהוביל אותה בעונה החולפת לזכייה שלישית בשמונה השנים האחרונות בתואר הנחשב ביבשת.

ברצלונה

אחת הקבוצות שמידי קיץ מתחמשת בצורה מרשימה היא ברצלונה, וגם הפעם הקטלאנים עבדו במהלך הפגרה. אחד המהלכים המשמעותיים של הבלאוגרנה היה דווקא שחקן שעזב: ניקולה מירוטיץ', שהיה העוגן של הקבוצה בארבע השנים האחרונות, סיים את דרכו בטונים צורמים וחתם במילאנו.
גם בגזרת ההחתמות רשמה בארסה חיזוקים מעניינים בדמותם של ג'בארי פארקר, שהגיע מבוסטון לאחר שמונה שנים מפוספסות ב-NBA, בעיקר בגלל פציעות, וגם כוכב נבחרת ספרד ווילי הרננגומס, שגדל בכלל בריאל מדריד, וחוזר לספרד לאחר שבע שנים בליגה הטובה בעולם.

פנאתינייקוס

האח השני לבית משפחת הרננגומס, חואנצ'ו, חתם בפנאתינייקוס, שרשמה קיץ סוער ומפתיע, שעל הנייר אמור להחזיר אותה לצמרת היורוליג לאחר שנים של אפרוריות. הירוקים הנחיתו שמות כמו קוסטאס אנדטוקומבו, יואניס פאפאפטרו, לוקה וילדוזה, מתאיס לסור – שישדרגו את הקבוצה משמעותית. עם זאת, ההחתמה שומטת הלסתות של השנים האחרונות ביורוליג, שהיא בגדר רעידת אדמה של ממש – היא זו של קוסטאס סלוקאס.
4 צפייה בגלריה
פקונדו קמפאסו ואוהדי ריאל בטירוף
פקונדו קמפאסו ואוהדי ריאל בטירוף
חוזר הביתה. פקונדו קמפאסו במדי ריאל מדריד
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
האחים הרננגומס חוגגים את הזכייה ביורובאסקט
האחים הרננגומס חוגגים את הזכייה ביורובאסקט
האחד בברצלונה, השני בפנאתינייקוס. האחים הרננגומס
(צילום: גטי אימג'ס)
הרכז היווני היה הסמל הגדול של היריבה השנואה אולימפיאקוס, בה שיחק במצטבר עשר שנים בשתי קדנציות שונות. לאור התמהמהות של האדומים בהארכת חוזהו, הוא עשה מהלך קיצוני בדמות מעבר לנמסיס הגדול, ורק אפשר לדמיין איזו קבלת פנים תחכה לו באולם השלום והאחווה.

הכוכב האדום בלגרד

הקבוצה השנייה של בירת סרביה עבדה בצורה מדהימה בפגרה ורשמה כמה וכמה החתמות ענק. מילוש תאודוסיץ' חזר למולדתו ויוביל את הקו האחורי יחד עם שבאז נאפייר שהצטרף ממילאנו, ונמניה נדוביץ' שנשאר מהעונה שעברה.
בנוסף, הכוכב האדום תעמיד את אחד הקווים הקדמיים האימתניים ביורוליג, עם ג'ואל בולומבוי, מרקו סימונוביץ' שהגיע משיקגו בולס, נמניה בייליצה ומייק טובי, זאת בנוסף לרוקאס גידרייטיס שהגיע מבאסקוניה ואדם האנגה שיכולים לשחק כגארדים וגם כפורוורדים.
כוח האש של הקבוצה העונה הוא עצום ויש לה אפשרויות רבות לחמישיות מגוונות שיוכלו להתמודד עם מה שכל קבוצה תעמיד מולה.

החתמות נוספות

בכל הנוגע לשמות גדולים, מונאקו עקפה את כולן. הצרפתים הדהימו את אירופה כשהודיעו על החתמתו של קמבה ווקר, מי שהופיע תשע פעמים באולסטאר של ה-NBA ונחשב עד לפני כמה שנים לאחד הכישרונות הגדולים שלה. לא ברור איך הוא ייראה לאור הפציעות מהן סבל, אך נכון לעכשיו, הקו האחורי של הקבוצה של סאשה אוברדוביץ' נראה אימתני.
4 צפייה בגלריה
פרטיזן ניצחה את מכבי ת"א במירוץ אחריו. פרנק קמינסקי
פרטיזן ניצחה את מכבי ת"א במירוץ אחריו. פרנק קמינסקי
פרטיזן ניצחה את מכבי ת"א במירוץ אחריו. פרנק קמינסקי
(צילום: AP)
באיירן מינכן רשמה גם היא החתמה מפוצצת, כאשר הנחיתה את סרג' איבקה, אלוף ה-NBA לשעבר עם טורונטו. הסנטר הספרדי נבחר שלוש פעמים לחמישיית ההגנה של העונה בליגה הטובה בעולם ועוד פעמיים סיים כמלך החסימות, ולמרות גילו המתקדם והירידה בתפוקה בשנתיים האחרונות, הוא צפוי להיות משחקני הפנים הבולטים העונה ביורוליג.
פרטיזן בלגרד, יריבת מכבי ת"א במחזור הפתיחה, איבדה מספר שחקנים משמעותיים הקיץ, אך הצליחה לשים את ידיה על פרנק קמינסקי, שצפוי להיות משחקני הפנים הבולטים העונה. גם הצהובים קיוו להחתים את קמינסקי, אך הוא רצה לנסות למצוא בכל זאת קבוצה ב-NBA והצהובים לא רצו לחכות לו. אלופת הליגה האדריאטית הייתה סבלנית מספיק ומצאה תחליף מצוין למתיאס לסור. בנוסף, הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' צירפה לשורותיה את מתאוש פוניטקה מפנאתינייקוס, שעשה את הדרך ההפוכה מלסור ופאפאפטרו.
ראוי לציין גם את החתמתו של ראול נטו, חברו לשעבר של דני אבדיה בוושינגטון וויזארדס, שחתם הקיץ בפנרבחצ'ה וחבר לקו האחורי הנהדר של הטורקים, שכולל גם את אקס מכבי ת"א סקוטי ווילבקין - וכמובן גם את ים מדר. למרבה הצער, הרכז קרע את גיד הפיקה בברך במהלך משחקה של נבחרת ברזיל באליפות העולם האחרונה, וצפוי להיעדר זמן רב מהמגרשים.