רשת NBC דיווחה הערב (חמישי) על מעצרם של לא פחות מ-18 שחקני NBA בעבר, שניים מהם אקסים של מכבי תל אביב - וויל ביינום ואלן אנדרסון - באשמה של הונאת ביטוח במסגרת תוכנית הטבות של הליגה הטובה בעולם.
על פי הדיווח, בכתב האישום נטען כי הנאשמים הגישו בין השנים 2020-2017 תביעות מזויפות לחברות ביטוח בסכום של 3.9 מיליון דולר על טיפולים רפואיים שונים, ביניהם גם טיפולי שיניים, שכלל לא עברו. מתוך הסכום המדובר קיבלו 18 העצורים יחד 2.5 מיליון דולר דרך הביטוח.
5 צפייה בגלריה
וויל ביינום
וויל ביינום
וויל ביינום
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
אלן אנדרסון
אלן אנדרסון
אלן אנדרסון
(צילום: ראובן שוורץ)
על פי כתב האישום, מי שניהל את כל המבצע היה טרנס וויליאמס, הבחירה מספר 11 בדראפט 2009, ששיחק בין השאר בניו ג'רזי נטס, שהיה זה שגייס את השחקנים, הסביר להם כיצר לזייף את המסמכים ואף התחזה לעובד חברת ביטוח כדי לקדם את המהלכים.
עוד שחקנים שלקחו חלק במזימה הם טוני אלן, שנבחר שש פעמים לחמישיות ההגנה של הליגה (גם אשתו נעצרה במסגרת המבצע המשטרתי), אקס לוס אנג'לס לייקרס שאנון בראון, אלוף ה-NBA גלן דייויס, סבסטיאן טלפייר, אגדת כדורסל רחוב ניו יורקית, שגם שיחק בשש קבוצות NBA, דריוס מיילס, שנבחר שלישי על ידי לוס אנג'לס קליפרס בדראפט 2000 ואף היה חלק מחמישיית הרוקיז המצטיינים של עונת 2000/2001.
5 צפייה בגלריה
טרנס וויליאמס
טרנס וויליאמס
טרנס וויליאמס ׁ(משמאל). ניהל את כל המזימה
(צילום: AP)

המעצר של ביינום וההצטיינות של אנדרסון ב-NBA

וויל ביינום הגיע למכבי תל אביב בעונת 2006/2007, שיחק במועדון שנתיים והעפיל איתו לגמר היורוליג בעונתו השנייה. ב-5 בינואר 2008 נעצר בחשד למעורבות בתאונת "פגע וברח" לאחר שבילה עם חברו לקבוצה וונטיגו קאמינגס במועדון. יו"ר הצהובים, שמעון מזרחי, ייצג את הרכז האמריקאי בבית המשפט. בסופו של דבר, אחרי שלושה חודשים, התיק נסגר עקב חוסר אשמה.
ביינום ערך 360 הופעות ב-NBA בשלוש קבוצות שונות ועל פני שמונה עונות. עונת השיא שלו הייתה ב-2009/10, מיד לאחר שעזב את מכבי ת"א, כאשר העמיד ממוצע של 10 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים ב-26.5 דקות במדי דטרויט.
5 צפייה בגלריה
וויל ביינום
וויל ביינום
ביינום בבית המשפט בישראל ב-2008
(צילום: טל שחר)
5 צפייה בגלריה
ביינום ומזרחי בבית המשפט
ביינום ומזרחי בבית המשפט
יחד עם שמעון מזרחי
(צילום: טל שחר)
אלן אנדרסון חתם במכבי ת"א בקיץ 2009, וסייע לצהובים להעפיל לשלב ההצלבה ביורוליג, אחרי שהיה אחראי לניצחון על ריאל מדריד בחוץ בזכות שתי קליעות עונשין. בתום התקופה בישראל שיחק אנדרסון גם בברצלונה ובסין, וב-2012 חזר ל-NBA, והיו לו עונות טובות מאוד במדי טורונטו, ברוקלין, ו-וושינגטון לפני שפרש. סה"כ שיחק אנדרסון 330 פעמים ב-NBA בחמש קבוצות. עונת השיא שלו הייתה ב-2012/13 כשקלע 10.7 נקודות ב-23 דקות במדי טורונטו.