לברון ג’יימס ממשיך לרתק את העולם גם בגיל 40. רגע לפני פתיחת עונתו ה-23 ב-NBA, 'המלך' הצית אתמול (שני) שוב את הרשתות החברתיות - הפעם עם פוסט מסתורי תחת הכותרת "ההחלטה השנייה". סרטון באורך עשר שניות, ללא מילים, שמסתיים בהבטחה: "תדעו בקרוב".
לא תופתעו לשמוע שרגע אחרי שלברון העלה את הפוסט, מחירי הכרטיסים למשחק הבית האחרון של הלייקרס בעונה הקרובה - מול יוטה ב-12 באפריל - זינקו בצורה מטורפת. אם לפני הפוסט ניתן היה לרכוש את הכרטיס הזול באולם ב-82 דולר, הרי שמיד לאחר מכן קפץ המחיר ל-580 דולר - פי 7 כמעט.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
יפרוש? ג'יימס
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ההסבר פשוט: האוהדים משוכנעים שמדובר בעונתו האחרונה של לברון. הדמיון עובד שעות נוספות, ורבים בטוחים שהמשחק הזה יהיה ההופעה הביתית האחרונה של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה.
בכלי התקשורת בארה"ב, לעומת זאת, לא מאמינים שההודעה המדוברת קשורה לפרישה, אלא דווקא לקמפיין פרסומי חדש של 'המלך' עם אמזון. "זה לא נראה כמו משהו שצריך להיות מודאגים לגביו", אמרה רמונה שלבורן מ-ESPN. "הוא עשה כבר דברים דומים בעבר שהתבררו כתעלול יחסי ציבור".
הפוסט החדש מתכתב ישירות עם אחד הרגעים הידועים ביותר בקריירה של לברון - "The Decision" של קיץ 2010. אז, בשידור חי, הודיע ג'יימס כי הוא "לוקח את כישרונותיו למיאמי", וחתם בהיט לצד דוויין ווייד וכריס בוש.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
האוהדים, כצפוי, רוצים להיות במשחק הביתי האחרון של הלייקרס
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ההחלטה ההיא הפכה לאחד האירועים המתוקשרים בתולדות הספורט האמריקאי, אך גם גררה עליו ביקורת קשה. רבים ראו בה מהלך יומרני ופוגעני כלפי אוהדי קליבלנד, עיר הולדתו. מאז, לברון נזהר בדרך כלל מליצור סביבו דרמות דומות - עד עכשיו.

פרישה, פרסומת או מהלך עסקי חדש?

אז מה בעצם עומד מאחורי הסרטון החדש? התיאוריות בכלי התקשורת בארה"ב וברשתות החברתיות נחלקו לשלוש קטגוריות עיקריות.
1. הודעת פרישה: האפשרות הדרמטית ביותר. ג’יימס בן ה-40 עשוי להודיע כי יתלה את הנעליים בסוף השנה. למרות שהוא עדיין בכושר פנומנלי, לברון הודה לאחרונה כי "הסוף קרוב". ייתכן שהסרטון הוא הקדמה להודעת פרישה מתוזמנת - ולסיבוב פרידה חגיגי ברחבי הליגה.
2. פרסומת גדולה: עיתונאים בארה"ב, ובהם ברט סיגל מ"קלאץ' פוינט", סבורים, כאמור, שהפוסט כלל לא קשור לפרישה אלא לקמפיין פרסומי חדש של ג’יימס עם אמזון, שמתוזמן בדיוק לפני יום הפרומו הרשמי. "לכל מי שתוהה, ללברון יש מהלך גדול מאוד עם אמאזון שמתחיל באותו היום - זה לא סתם צירוף מקרים", טען סיגל.
3. מהלך עסקי אישי: תיאוריה נוספת טוענת שג'יימס עומד להשיק פרויקט עסקי חדש - אולי חברת מדיה או מותג אישי שילווה אותו גם אחרי הפרישה.