זו הייתה יממה מורכבת לדניס שרודר. הכוכב הגדול של נבחרת גרמניה לא הצליח לסחוב אותה לגמר היורובאסקט, למרות משחק הרואי. ערב של 30 נקודות ו-8 אסיסטים לא הספיקו למאנשאפט, שנוצחו 96:91 על-ידי ספרד בברלין ויפגשו את פולין למשחק על מדליית הארד בטורניר הביתי.
רק שכמה שעות לאחר מכן התברר כי ההופעה האדירה שלו ביורובאסקט לא נעלמה מעיני ראשי הקבוצות ב-NBA והוא חתם על חוזה לעונה אחת בלוס אנג'לס לייקרס, אליה הוא שב לקדנציה שנייה ובה ישתכר, לפחות על-פי דיווח ב"יאהו ספורטס" כ-2.4 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
שרודר
שרודר
שרודר מאוכזב, רגע אחרי ההפסד לספרד בחצי הגמר
(צילום: AFP)
ההודעה הרשמית של הלייקרס
שרודר מגיע ללייקרס אחרי אליפות אירופה אדירה (שכאמור עוד לא הסתיימה), בה הוא מעמיד עד כה 21.6 נקודות ו-7.3 אסיסטים בממוצע. את העונה שעברה ב-NBA העביר בין בוסטון ליוסטון ורשם ממוצעים של 13.5 נקודות ו-4.6 אסיסטים לערב.
בעוד באירופה מדברים על ההצגות שלו ביורובאסקט, בארה"ב זה קשור למשכורת ה"צנועה" שירוויח בלייקרס. הסיבה: רק לפני שנתיים, במהלך עונת 2020/21, אז עוד היה הרכז הבכיר של אל.איי, הרכז הגרמני דחה הצעה של 84 מיליון דולר לארבע שנים מהלייקרס. מאז, כמובן, אף קבוצה לא חושבת בכלל להגיש לו חוזה עם כאלו מספרים.
2 צפייה בגלריה
דניס שרודר
דניס שרודר
שרודר בקדנציה הקודמת באל.איי
(צילום: רויטרס)
בכל מקרה, הראש של שרודר עדיין באליפות אירופה ואתמול הוא ירד מהפרקט מתוסכל. "זה היה משחק קשה. ברבע האחרון עשינו כמה טעויות קטנות בהגנה וזה עלה לנו בניצחון", אמר שחקנה של נבחרת גרמניה, אנדראס אובסט, אחרי ההפסד. "אנחנו רוצים להתאושש ונמצאים כבר עם הפנים כבר לעבר פולין כי המטרה היא לזכות במדליה".
מאמן הנבחרת, גורדון הרברט, סיכם: "כל הכבוד לספרד. איבדנו מומנטום בתחילת הרבע הרביעי. הם קלעו כמה סלים קלים וצריך לתת להם קרדיט. חושב שנקודת המפנה הייתה בסוף הרבע השלישי. היו לנו חמש-שש דקות קשות. בכל מקרה, יש לנו טורניר נהדר עד עכשיו וברור שאנחנו מאוכזבים מהתוצאה".