האמת, דטרויט הפכה לבדיחת ה-NBA עוד לפני ההפסד הלילה (בין שבת לראשון) 146:114 למילווקי. אך הוא היה עוד נקודת ציון בעונת הבלהות שעוברת הקבוצה - ההפסד ה-23 ברצף שלה. כן, אתם קוראים נכון. ע-ש-ר-י-ם ו-ש-ל-ו-ש-ה.
רק לשני מועדונים בהיסטוריה היו יותר הפסדים רצופים בעונת אחת (26 במספר) - קליבלנד ב-2010/11 ופילדלפיה ב-2013/14 - והפיסטונס, לפחות לפי לוח המשחקים, בדרך לשם. "זה כבר הפך להרגל, וזו הבעיה", הודה עוד לפני התבוסה לבאקס מאמן דטרויט, מונטי וויליאמס. "זה מה שזה - הרבה משחקים שחוזרים על עצמם".
3 צפייה בגלריה
סטיוארט וקנינגהאם אובדי עצות
סטיוארט וקנינגהאם אובדי עצות
סטיוארט וקנינגהאם אובדי עצות
(צילום: Bill Streicher-USA TODAY Sports)
מול מילווקי - אחת הקבוצות הטובות ב-NBA - זה לא היה כוחות מהרגע הראשון. יתרון 20:43 בסיום הרבע הראשון צמח ל-56:81 בהפסקה - וכולם בדטרויט חיכו לסיום. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתחיל משחקים ככה", זעם וויליאמס בסיום ואמר בחיוך מבויש: "אתם רואים לפעמים קשיחות הגנתית מאיתנו".
לפעמים. זו המילה הנכונה. למעשה מאז ה-29 באוקטובר לא טעמו בדטרויט ניצחון. אז הפיסטונס גברו על שיקגו ועלו למאזן חיובי של 1:2. הלילה הם נשרו ל-24:2. ההפסד ה-23 ברצף גרם לפיסטונס להצטרף למועדון "אקסקלוסיבי" של שתי קבוצות נוספות בלבד בהיסטוריה עם נתן זהה: ונקובר 1995/96, דנבר 2011/12. הן ניצחו במשחק הבא, אוהדי הפיסטונס לא בטוחים שזה יקרה להם.
הקבוצה שהפסידה הכי הרבה משחקים ברצף בתולדות הליגה הייתה פילדלפיה (28). היא עשתה זאת בשתי עונות עוקבות (2014/15 ו-2015/16). "בקצב הזה, נעקוף גם אותה", צייצו מספר אוהדים ברשת. אחד מהם כתב: "צריך להוריד את דטרויט לליגת הפיתוח עד סוף העונה".

78.5 מיליון סיבות לדאגה

הסיפור של וויליאמס הוא בכלל לא שגרתי. בקיץ, מספר שבועות לאחר שפוטר מפיניקס, קיבל וויליאמס את החוזה הגדול אי פעם למאמן ב-NBA, כשסגר בדטרויט לשש שנים תמורת 78.5 מיליון דולר, ונכנס לנעליו של דוויין קייסי, שעבר לשמש בתפקיד ניהולי. "האמת, הלכתי על זה בגלל שלושה דברים, אחד מהם היה הכסף", חייך אז לאחר המינוי.
3 צפייה בגלריה
מונטי וויליאמס
מונטי וויליאמס
מביך. וויליאמס
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
וויליאמס, שזכה בתואר מאמן העונה ב-2022 והעמיד מאזן של 115:194 בעונה הסדירה עם פיניקס, הגיע לקבוצה שסיימה בארבע העונות האחרונות במאזן שלילי. הוא חשב שיצליח לייצב את הספינה - בטח כשבסגל הבחירה מספר 1 בדראפט 2021 (קייד קאנינגהאם) והבחירה החמישית בדראפט האחרון (אוסאר תומפסון).
בינתיים הבעיה של הפיסטונס היא הקליעה. שחקניה דייקו ב-19 אחוז בתבוסה ב-32 הפרש לפילדלפיה אתמול, ונגד הבאקס, הלילה, גם כן לא היו חדים במיוחד. האם כבר מדובר בעניין פסיכולוגי? "יכול להיות", הודה וויליאמס. "אבל אני לא חושב שהשחקנים חושבים במהלך משחק על כמה הפסדים יש להם. המטרה היא לשחק משוחרר".
מי ששיחקו משוחרר היו בעיקר הבאקס. חמש דקות לסיום, בשיא הגארבג'-טיים, קיבל יאניס אנדטוקמבו, כוכב מילווקי, סטנדינג אוביישן מהקהל וירד לספסל. שם חיכו לו, באופן מוזר, שני ילדיו. בזמן שנותר הוא פשוט שיחק איתם על הספסל והגולשים עקצו. לא אותו, את דטרויט: "האמת, גם הם היו יכולים לשחק הערב". אם נודה על האמת, זה נכון.