לאנדרו בוגוט הייתה קריירה לא רעה בכלל ב-NBA. הוא נבחר ראשון בדראפט 2005 על ידי מילווקי, נחשב לשחקן הגנה מצוין ואף זכה עם גולדן סטייט באליפות ב-2015. לפני קצת יותר משנה וחצי פרש ממשחק בגיל 36, ולאחרונה הפך לאחד הדוברים נגד הגבלות הקורונה במדינתו.
בסרטון ארוך של 11 דקות, אותו העלה לחשבון האינסטגרם שלו עם הכותרת: "השקט מחריש", יוצא בוגוט בצורה חד משמעית נגד השלטונות באוסטרליה בנוגע למדיניות הסגרים בעקבות תחלואת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
אנדרו בוגוט
אנדרו בוגוט
אנדרו בוגוט
(צילום: MCT)
בוגוט אף חשף כי בשנה שעברה התקשרו אליו מהממשלה והציעו לו כסף כדי שיהפוך לתומך בהחלטות שמתקבלות, וישפיע על מעריציו ועוקביו ברשתות החברתיות.
"שלושה חודשים בתוך המגפה, קיבלתי שיחת טלפון ממישהו שהציע לי כסף כדי להישאר בבית ולדבר על זה", סיפר בסרטון. "איך אני, אנדרו בוגוט, שיש לי מספיק כסף למלא את המקרר שלי, או חברים בכל העולם שאוכל לטוס אליהם, יכול להגיד לאנשים אחרים בתקופה הזאת מה לעשות? הם הציעו לי כסף עבור זה, אבל דחית את הח** הזה".
שחקן העבר אף יצא נגד סלבריטאים שלא מבקרים את הממשלה האוסטרלית על מדיניותה בנושא: "למה אנחנו לא רואים אותם מדברים נגד? אתה שחקן טלוויזיה או קולנוע, אתה משפיען רשת, למה אתה לא מדבר?".
על הספורטאים האוסטרלים ששותקים, אמר בוגוט: "הרבה מהם מתנהגים כך כי הם צריכים שהליגות בהן הם משחקים ימשיכו כדי לקבל משכורת. אני לא צריך כסף, וכנראה שבגלל זה אני האויב מספר 1, הם רוצים להשתיק אותי. זה לא קרב של שמאל נגד ימין בפוליטיקה, אם זה מה שאתם חושבים אתם לא רואים את התמונה הגדולה".
2 צפייה בגלריה
אנדרו בוגוט עצבני
אנדרו בוגוט עצבני
בוגוט במדי נבחרת אוסטרליה
(צילום: רויטרס)
בוגוט הוסיף: "אני מסכים שאנחנו נמצאים בזמנים קשים, צריכים להיות מאוחדים וזאת תקופה לא פשוטה לאנשים שעובדים. אבל גם אחרי שהסגרים יסתיימו לא ייתנו לנו ללכת לכל מקום שנרצה. אני יודע שלהרבה אנשים כבר נמאס, הם מיואשים ועייפים מתנאי הכליאה האלה".
לסיכום, אמר בוגוט: "אני לא מאשים רק את הפוליטיקאים על כך שהם מכריחים אותנו להישאר בסגר, אלא גם את האנשים שהולכים אחריהם בלי לשאול שאלות".