חמישה משחקים נערכו הלילה (בין שני לשלישי) ב-NBA עם כמה תוצאות מעניינות. אטלנטה עדיין מושלמת וגברה הפעם על דטרויט, שטרם ניצחה העונה, דרמה באוקלהומה סיטי, ניצחון עם כוכבית של ממפיס, הצגה תוצרת ניקולה יוקיץ', ובמוקד, המפגש המרתק בין פורטלנד והלייקרס.
תוצאות הלילה: לוס אנג'לס לייקרס (2:2) – פורטלנד (1:2) 115:107 אטלנטה (0:3) – דטרויט (3:0) 120:128 דנבר (2:1) – יוסטון (2:0) 111:124 ברוקלין (2:2) – ממפיס (2:1) 116:111 אחרי הארכה אוקלהומה סיטי (1:1) – יוטה (1:2) 110:109

לוס אנג'לס לייקרס – פורטלנד 115:107

שימו לב לטרייל בלייזרס, לא שמישהו מופתע, כן? אחרי שהצמד דמיאן לילארד את סי-ג'יי מקולום הצליחו להתגבר על יוסטון, הם הגיעו לסטייפלס סנטר, מגרשה של האלופה, ונראו פשוט מעולה.
8 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד וסי-ג'יי מקולום חוגגים
דמיאן לילארד וסי-ג'יי מקולום חוגגים
הקו האחורי הטוב בליגה? דמיאן לילארד וסי-ג'יי מקולום חוגגים
(צילום: AP)
שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה בסיבוב הראשון בפלייאוף, ולאחר שפורטלנד ניצחה במשחק הראשון, לברון ג'יימס וחבריו שייטו לחצי הגמר האיזורי עם ארבעה ניצחונות רצופים. לא בטוח שאפשר ללמוד הרבה מהמשחק הלילה על יחסי הכוחות בין הקבוצות, אבל אין ספק שהאורחת, אם תישאר בריאה, תדבר השנה חזק מאוד בצמרת המערב.
לילארד הוביל את הקלעים של הבלייזרס עם 31 נקודות (5 שלשות), מקולום התעסק הפעם בניהול המשחק (20 נקודות ו-11 אסיסטים), כשגארי טרנט ג'וניור עלה טוב מהספסל וסייע עם 28 נקודות (7 מ-11 מחוץ לקשת). צמד המגדלים של פורטלנד, אנס קאנטר (12 נקודות ו-14 ריבאונדים) ויוסוף נורקיץ' (10 נקודות ו-12 ריבאונדים סיימו עם דאבל-דאבל ועזרו לעצור את אנתוני דייויס (13 נקודות ו-10 ריבאונדים), שסיפק משחק מגוגמם.
8 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לא קיבל מספיק עזרה. לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד מול אנתוני דייויס
דמיאן לילארד מול אנתוני דייויס
לילארד עובר את דייויס, שהיה בינוני מאוד
(צילום: AFP)
לברון ג'יימס סחב על הגב שלו את הלייקרס עם 29 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כשדניס שרודר ממשיך להיות כוח התקפי שאסור להתעלם ממנו (24 נקודות).
חמש דקות לסיום, האלופה עוד הוליכה בנקודה (98:99), אבל ריצת 4:13 של פורטלנד במאני-טיים פתחה פער ממנו אל-איי כבר לא חזרה. לא בטוח שזה צריך להדליק נורה אדומה, אבל לברון וחבריו עם מאזן בינוני של 2:2 אחרי ארבעה משחקים, כשבלילה שבין רביעי לחמישי הם יתארחו אצל סן אנטוניו, שפתחה טוב את העונה.

דנבר – יוסטון 111:124

אל תתבלבלו, ההפרש הקטן הזה בסיום ממש לא משקף את מה שהלך על הפרקט במשך רוב שלבי המשחק. דנבר הייתה עדיפה בהרבה, עלתה להפרש שיא של 25 נקודות והרבע האחרון היה גארבג' טיים אחד גדול, בו הרוקטס בעיקר עשו הכל כדי למזער נזקים.
8 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' מול כריסטיאן ווד
ניקולה יוקיץ' מול כריסטיאן ווד
עשה הכל בשני צידי הפרקט. ניקולה יוקיץ' מול כריסטיאן ווד
(צילום: AFP)
לאחר שלושה רבעים, ההתקפה של הנאגטס עמדה על 106 נקודות (לעומת 83 של האורחת) הודות למשחק קבוצתי נפלא, כשכל שחקני החמישייה משתתפים בחגיגה וקולעים בספרות כפולות.
על התזמורת ניצח יוקיץ', שסיפק טריפל-דאבל מרשים של 19 נקודות, 12 ריבאונדים ו-18 אסיסטים (שיא קריירה), כל זה ב-8 מ-11 מהשדה. אגב, בעונה שעברה הסרבי פגש את יוסטון פעמיים, וגם בהן סיפק טריפל-דאבלים. פול מילסאפ הוותיק פגע באחוזים נהדרים (7 מ-8) וסיפק 19 נקודות משלו, כשג'מאל מארי הוביל את הקלעים עם 21 נקודות, כולל ארבע שלשות.
8 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ממתין לחברים שלו שיחזרו מבידוד. ג'יימס הארדן
(צילום: AFP)
ג'יימס הארדן נתן עוד תצוגת קליעה, והפעם סיים עם 34 נקודות (ולא כהרגלו באחוזים מצוינים – 10 מ-16), להן הוסיף 8 אסיסטים, כריסטיאן ווד סייע עם 23 משלו, אבל שלא תטעו, הניצחון של המארחת לרגע לא הוטל בספק.

ברוקלין – ממפיס 116:111 אחרי הארכה

הגריזליס הגיעו לבארקליס סנטר כשיריבתם הנוצצת הרבה פחות נוצצת, אחרי שקווין דוראנט וקיירי ארווינג קיבלו מנוחה, ורק מספר שעות קודם לכן הנטס קיבלו הודעה שספנסר דינווידי גמר את העונה.
8 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
ישב על הספסל עם סד על הרגל במהלך החצי השני. ג'ה מוראנט
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
קייל אנדרסון
קייל אנדרסון
שיא קריירה. קייל אנדרסון
(צילום: AP)
ג'ה מוראנט וחבריו ניצלו זאת ברבע הראשון ופתחו פער מבטיח, אך המארחת ידעה לחזור הודות לערב גדול של קאריס לוורט (28 נקודות, 11 אסיסטים ו-5 חטיפות). לקראת סיום החצי הראשון מוראנט עלה לחסום זריקה של טימותי לוואוו-קבארוט (21 נקודות), אך נחת לו על הרגל ועיקם את הקרסול בצורה מפחידה.
בצילומי הרנטגן לא התגלה שבר ובהמשך היום רוקי העונה שעברה צפוי לעבור MRI כדי לבדוק אם קיים נזק לגידים או לרצועות.
8 צפייה בגלריה
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
הרבה יותר קל ליריבות כשהם לא משחקים. קווין דוראנט וקיירי ארווינג
(צילום: AP)
גם בלעדיו האורחת הצליחה להסתדר יפה מאוד, כשקייל אנדרסון סיים עם שיא קריירה של 28 נקודות ודילון ברוקס הוסיף 24 נקודות משלו. ברנדון קלארק (16 נקודות), עם ריבאונד התקפה 41 שניות לסיום ההארכה, קלע סל חשוב עבור ממפיס, שסגרה סיפור מקו העונשין.

אוקלהומה סיטי – יוטה 110:109

יוטה החזיקה עד הלילה ברצף כמעט בלתי נתפס של 17 הפסדי חוץ באוקלהומה סיטי (ברצף הזה כלולים גם משחקים בבועה בעונה שעברה). הפעם היה את דונובן מיצ'ל שישים לכך סוף. הכוכב הגדול של הג'אז קלע ריבאונד התקפה שבע שניות לסיום ונתן לאורחת את הניצחון.
הוא סיים עם 20 נקודות, כשבויאן בוגדנוביץ' הוביל את הקלעים עם 23 נקודות. מייק קונלי היה קרוב מאוד לטריפל-דאבל (20 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים).
גם כל זה בקושי הספיק, כששיי גילגוס-אלכסנדר, שהיה חתום על סל ניצחון במשחק פתיחת העונה של הת'אנדר, כמעט עשה זאת שוב, אבל החטיא על הבאזר. הוא סיים עם 23 נקודות ו-7 אסיסטים, כשלוגואנץ דורט סיפק שיא קריירה של 26 נקודות.
פורסם לראשונה: 06:30, 29.12.20