בסוף יולי, ואחרי יותר מארבעה חודשים, עונת ה-NBA תחודש במתחם הסגור ("הבועה") בוורלד דיסני בהשתתפות 22 קבוצות. אבל כבר הערב יחזרו לשחק כדורסל מסודר בארה"ב, כאשר טורניר ה-TBT ייצא לדרך בקולומבוס, אוהיו.
מדובר בטורניר שהחל את דרכו ב-2014 וכולל בעיקר שחקנים אמריקאים שמשחקים מחוץ לארצות הברית, אבל גם שחקני NBA בעברם הלא רחוק, שרוצים לחזור לליגה. ג'רמי פארגו, שחקנה של הפועל ירושלים, נחשב לאחד הכוכבים הגדולים של הטורניר, אבל העונה בחר שלא להשתתף בעקבות המצב וההצעה שקיבל מעודד קטש.
2 צפייה בגלריה
רייס בטירוף
רייס בטירוף
רייס. יזכה בטורניר?
(צילום: ראובן שוורץ)
תומאס מגיע למתחם הבועה בקולומבוס
גם ה-TBT ייערך ב"בועה" שהוכנה במיוחד בקולומבוס בעלות של מעל מיליון דולר כדי לנסות ולמנוע הידבקות של השחקנים והצוותים בקורונה. זו גם הסיבה שהפרס לקבוצה הזוכה ירד למיליון דולר "בלבד" (במקור עמד על שני מיליון). 24 קבוצות ייקחו חלק באירוע המיוחד שיתקיים בשיטת נוקאאוט. הקבוצות שמדורגות במקומות 8-1 (דורגו על פי ההיסטוריה שלהן בטורניר ואיכות הסגל) יתחילו את דרכן בשמינית הגמר, ואילו 4 הקבוצות שינצחו את משחקיהן בסיבוב המוקדם יצטרפו אליהן.
הטורניר ייערך בסך הכל 11 ימים (עד ה-14 ביולי) ויתקיימו בו 23 משחקים (כל המשחקים ישודרו ב-ESPN). כ-300 שחקנים ייקחו בו חלק, וביניהם לא מעט שמות ששיחקו בליגת העל כמו טייריס רייס, מרקיז היינס, דשון תומאס (מכבי ת"א), מארק ליונס (נהריה, ראשל"צ והפועל ת"א), די.ג'יי קנדי (חולון) וג'סטין טילמן (גלבוע/גליל).
2 צפייה בגלריה
מארק ליונס מול אותלו האנטר
מארק ליונס מול אותלו האנטר
ליונס. ינסה לשים מאחוריו את העונה הקשה בהפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קצת השוואות בין ה-TBT לחידוש עונת ה-NBA. בטורניר באוהיו ייקחו חלק כאמור כ-300 שחקנים, בזה באורלנדו 500. הנהלת הטורניר תערוך 3,000 בדיקות קורונה בזמן שה-NBA תבצע 10,000. השחקנים ב-TBT זוכים לקבל אוכל ולינה בחינם, בעוד אלה ב-NBA יקבלו מתחם יוקרתי עם חדרי משחקים, ספא ומסעדות.
אחת הסיבות לבחירה באוהיו הייתה מקרי ההידבקות היחסית נמוכים, בטח ביחס לפלורידה בה תחודש עונת ה-NBA. בשבוע האחרון ממוצע ההידבקויות עמד על פחות מ-800 ביום, ואילו בפלורידה הממוצע עומד על 6,000.