רצף הכשלנות הארוך ביותר של קבוצת ספורט אמריקאית (בפוטבול, כדורסל, בייסבול או הוקי קרח) להתברג בפלייאוף הגיע הלילה (בין רביעי לחמישי) לסיומו. אחרי 16 שנה - סקרמנטו - קבוצה שהפכה כבר לשם נרדף ללוזריות - הבטיחה רשמית את מקומה בשישייה הראשונה במערב אחרי ניצחון קליל 80:120 על פורטלנד.
ב-2005/06 הקינגס סיימו את העונה עם מאזן 38:44 והודחו בסיבוב הראשון בפלייאוף. מאז ועד הלילה אוהדי הקינגס לא חזו את קבוצתם משחקת לאחר העונה הסדירה. "עבור אותם ילדים, שראו את קבוצתם האהובה רק מפסידה, זה דבר מיוחד", אמר בהתרגשות כוכב הקבוצה דיארון פוקס, שהיה בגיל 8 כשסקרמנטו העפילה בפעם האחרונה לפלייאוף. "רצינו לגרום גם להם קצת נחת".
2 צפייה בגלריה
סאבוניס
סאבוניס
סאבוניס והחברים חוגגים. יש להם סיבה טובה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
מאליק מונק
מאליק מונק
לראשונה אחרי 16 שנה - סקרמנטו בפלייאוף. מונק
(צילום: AP)
ואכן, הם זכו העונה ללא מעט נחת. אשתקד סקרמנטו הפסידה 52 משחקים, העונה המאזן שלה עומד על 30:46 והיא במקום השלישי במערב. "האמת, המטרה שלנו בקיץ לא הייתה רק להעפיל לפלייאוף", הפתיע המאמן המאושר מייק בראון. "אנחנו רוצים לנסות לזכות באליפות. אנחנו לא קובעים לעצמנו רף נמוך כקבוצה. אנחנו מדברים בצורה חיובית על העונה שלנו מהיום הראשון".
האריסון בארנס הוסיף: "היה נחמד לעשות את זה בבית, כדי שהאוהדים שלנו יראו את זה קורה. עם כל התמיכה שהם העניקו לנו לאורך השנים, להמשיך ולבוא יום אחרי יום לאולם, שברון לב אחרי שברון לב - זה משהו נדיר. לראות אותם מאושרים הפעם זה היה שווה את הכל".
בראון סיכם: "החבר'ה שלנו מתרגשים מזה. הם נרגשים מהדרך שבה הם שיחקו הערב ומההישגים שהיו להם עד כה. אבל באותה נשימה, ולא כדי להמעיט בכלום, הם מצפים ליותר העונה".
תראו מה קרה בפעם האחרונה שסקרמנטו הייתה בפלייאוף:
  • מיאמי זכתה באליפות ה-NBA באותה עונה, דוויין ווייד נבחר ל-MVP
  • טוויטר ואינסטגרם עוד לא היו איתנו
  • הסמארטפון הראשון הגיע אלינו רק שנה אחרי
  • קובי בראיינט המנוח עדיין לבש את הגופייה מספר 8 והספיק מאז להחליף אותה ל-24, לזכות בעוד שתי אליפויות עם הלייקרס ולקלוע למעלה מ-16 אלף נקודות.
  • הרוקי של הקינגס, קיגן מארי, היה בן 5
  • השיר SOS של ריהאנה הוביל את מצד הלהיטים בארה"ב