אכזבה עצומה בארה"ב. האמריקאים קיוו לעשות תיקון לאחר שבמונדובאסקט 2019 סיימו רק במקום השישי, אך שוב לא הצליחו להגיע לגמר כשהפסידו 113:111 לגרמניה בחצי גמר אליפות העולם. השחקנים של סטיב קר פיגרו כמעט לאורך כל המשחק מול הגרמנים הנפלאים, וגם ניסיון קאמבק ברבע האחרון לא עזר. הבצורת בת תשע שנים של נבחרת הכוכבים והפסים ללא הופעה בגמר נמשכת, והיא תסתפק בקרב על מדליית הארד מול קנדה.
"הלם, נבחרת ארה"ב הודחה בחצי גמר אליפות העולם על ידי גרמניה, שהיממה אותה. זו פשוט התרסקות", נכתב באתר של CNN. "הגרמנים ניצלו את ההירדמות של השחקנים האמריקאים ברבע השלישי וברחו. ברבע הרביעי אנתוני אדוארדס ואוסטין ריבס ניסו להוביל קאמבק, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי".
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארה"ב מאוכזבים
שחקני נבחרת ארה"ב מאוכזבים
שחקני נבחרת ארה"ב מאוכזבים
(מתוך האתר של פיב"א)
ברשתות החברתיות עקצו את הנבחרת והזכירו את העימות בין נואה ליילס, שזכה בשלוש מדליות זהב באליפות העולם בריצות ל-100, 200 ומירוץ השליחים (4X100 מטר), לבין שחקני ה-NBA. כזכור, באחת ממסיבות העיתונאים במהלך אליפות העולם באתלטיקה אמר ליילס: "מה שהכי כואב לי זה שאני צריך לראות את גמר-NBA, וכתוב להם על החולצה 'אלופי העולם'. אלופי העולם של מה? של ארה"ב? שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את ארה"ב, אבל זה לא העולם".
הסרטון של ליילס ממסיבת העיתונאים הועלה במספר וריאציות לרשת, כשהציטוט "אלופי העולם של מה? של ארה"ב?" הובלט - כדי להלעיג את ההדחה.
סטיב קר, מאמן נבחרת ארה"ב, אמר לאחר ההפסד: "הכדורסל הפך לגלובלי ב-30 השנים האחרונות. המשחקים האלה קשים, זו כבר לא שנת 1992 (אז נבחרת ה"דרים טים" של ארה"ב דרסה באולימפיאדת ברצלונה כל יריבה בדרך לזכייה בזהב). יש שחקנים מדהימים בכל רחבי העולם. זה לא קל לזכות באליפות העולם או באולימפיאדה. ברכות לגרמניה, הם שיחקו מדהים והניצחון הגיע להם".
קר התייחס גם למשחק ההגנתי הבעייתי של נבחרתו: "עשינו כמה טעויות בהגנה, וזה היה הגורם העיקרי להפסד. אני חושב שמגיע לדניס שרודר המון קרדיט, קשה מאוד לשמור עליו. גם הובסט היה נפלא. הוא היה אחד משחקני המפתח שלהם שלא הצלחנו לעצור. הגרמנים קלעו בצורה יוצאת דופן וגם שלטו בריבאונד ההתקפה".
ג'יילן ברנסון ביטא גם הוא את אכזבתו: "זה איום ונורא, פשוט כך. ברכות לגרמניה, כל הכבוד להם. הם שיחקו נהדר מההתחלה עד הסוף. הם דבקו בתוכנית המשחק שלהם וניצחו".