גמר המכללות לנשים שבר השנה שיאי רייטינג היסטוריים. לא פחות מ-15.6 מיליון צופים חזו במשחק בין לואיזיאנה סטייט לאייווה - גמר הנשים הנצפה בהיסטוריה. לכן, לא תופתעו לשמוע שתקרית אחת, לקראת סיום הערב, כשלואיזיאנה סטייט כבר הבטיחה את הניצחון (85:102), הפכה לשיחת היום בארה"ב ולאחד הנושאים הטרנדים ביותר בגוגל.
הכל החל כשאנג'ל ריס, הכוכבת הגדולה של לואיזינה סטייט ומי שנבחרה ל-MVP של הטורניר, החליטה להקניט במופגן ובלי חשבון את ה-כוכבת של כדורסל המכללות האמריקאי בשבועות האחרונים, קייטלין קלארק מאייווה. ריס, שהצהירה לא פעם ש"אני אומרת ועושה רק מה שאני חושבת", חלפה על פני קלארק ועשתה תנועת היד הקלאסית של כוכב ההיאבקות ג'ון סינה ("אתה לא יכול לראות אותי"). ואם זה לא הספיק, סימנה על אצבע הקמיצה שלה כדי לסמל את טבעת האליפות שהיא תקבל בעוד מספר דקות.
1 צפייה בגלריה
ריס מקניטה את קלארק
ריס מקניטה את קלארק
ריס מקניטה את קלארק
(צילום: AP)
ארה"ב סערה, לא רק בשל המעשה, אלא בעיקר בשל העובדה שריס שחורה וקלארק לבנה. השדר והעיתונאי קית' אולברמן, למשל, כינה אותה "אידיוטית" (והתנצל לאחר מכן). מנגד, שאקיל אוניל דאג לגונן על ריס כשצייץ לאולברמן: "תעזוב אותה בשקט", ואילו לברון ג'יימס פירגן גם הוא לכוכבת לואיזיאנה סטייט: "אני אוהב לראות את זה".
אגב, יש לציין כי במשחקים מוקדמים בטורניר, הייתה זו דווקא קלארק, שסיפקה את הטורניר הטוב ביותר אי פעם מבחינה אישית של שחקנית מכללות, שסימנה את את התנועה הזו לשחקניות יריבות. כך שהעניין הפך להרבה יותר מרק דיון ספורטיבי. שאנון שארפ, כוכב ה-NFL לשעבר וכיום פרשן טלוויזיה בכיר, טען כי "ריס וקלארק הראו את הצביעות הגזענית שיש בספורט האמריקאי. לשחקניות שחורות כנראה אסור לעשות דברים ששחקניות לבנות מקבלות עליהם מחמאות".
קית' אולברמן טוען שריס "אידיוטית"
לברון נכנס גם הוא לדיון
ריס עוקצת את ג'יל ביידן
ריס, שהייתה אמורה לשחק בכלל בדרום קרוליינה, הציגה דומיננטיות בטורניר עם ממוצעים של 23 נקודות ו-15.4 ריבאונדים לערב. כשנשאלה על ההקנטה, היא לרגע לא התנצלה: "לא אכפת לי מאף אחד אחר ומה יש להם להגיד עליי. לא אכפת אם אזכה בתואר אול-אמריקן או בתואר שחקנית ההגנה של השנה - המטרה הכי גדולה זה להיות אלופת המכללות, וזה מה שעשיתי. טוויטר יכול להגיד מה שטוויטר רוצה. אני אוהבת לקרוא את התגובות האלה. יש לי את כל צילומי המסך של מה שכולם אמרו עליי כל העונה. מה אתם הולכים להגיד עכשיו?".
ואם היה צריך להוסיף שמן למדורה, ג'יל ביידן, הגברת הראשונה של ארה"ב, עשתה זאת כשהציעה כי לבית הלבן לא תוזמן רק האלופה (לואיזיאנה סטייט), אלא גם אייווה הסגנית. ריס לא הייתה צריכה יותר מזה וכינתה את ההצעה הזו "בדיחה". חברתה של ריס לקבוצה, אלכסיס מוריס, הוסיפה כי "מישל אובמה, אנחנו אולי יכולות לחגוג את הזכייה באליפות בבית שלך?". ריס הגיבה, כשעקצה שוב את ג'יל ביידן: "זה הציוץ הנכון".