6 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
טריפל-דאבל וניצחון. סטף קרי
(צילום: רויטרס)
גולדן סטייט שואפת לחזור להתמודד על תואר האליפות. כשכל הפצועים ישובו (בעיקר קליי תומפסון) היא בהחלט יכולה לפנטז על כך – אך נראה שכבר עכשיו יש לה על מה לבנות.
הבוקר (רביעי) היא הרשימה במשחק פתיחת העונה, כשגברה 114:121 על הלייקרס הנוצצים בסטייפלס סנטר. האוהדים בצהוב-סגול מילאו את היציעים וציפו לראות את קבוצת הכוכבים שלהם חורכת את הפרקט – בפועל הם ראו עוד מאותו הדבר: לברון ג'יימס ואנתוני דייויס סוחבים על הגב שלהם חבורה לא מספיק מחוברת.
6 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק מול סטף קרי
ראסל ווסטברוק מול סטף קרי
ראסל ווסטברוק מול סטף קרי
(צילום: getty images)
זה דווקא עבד לא רע שלושה רבעים, כשג'יימס (34 נקודות ו-11 ריבאונדים) ודייויס (33 נקודות ו-11 ריבאונדים) עשו מה שהם רוצים בהתקפה. סטף קרי לא ממש איפס את הידית (5 מ-21 מהשדה) למרות שסיים עם טריפל-דאבל (21 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים), ועדיין הווריורס נותרו קרובים כל הזמן.
בפתיחת הרבע הרביעי הגיעה נקודת המפנה. הצוות המסייע של קרי הראה שיש לו מה למכור ותיסכל את ההגנה של המארחת. ג'ורדן פול (20 נקודות), דמיון לי (15) ובעיקר נמניה בייליצה (15 נקודות, 11 ריבאונדים ומדד פלוס-מינוס של פלוס 20) נתנו לסטיב קר לא מעט סיבות לחייך.
באל-איי יצטרכו להבין איך הם מחברים את כל השחקנים החדשים, ובעיקר את ראסל ווסטברוק, שלא ירצה לזכור את הבכורה שלו. ווסטברוק היה מאוד אנמי, התקשה למצוא את הקצב וסיים עם 8 נקודות בלבד ב-4 מ-13 מהשדה.

מהלך המשחק

לברון ג'יימס פתח את העונה הזו עם סטפ-בק מחצי מרחק וסטף קרי החזיר לו בשלשה מאסיסט של גרין, שהוסיף את שניים ללוני ו-וויגינס בדרך ליתרון 7:12. שבע נקודות רצופות של אל-איי, כולל שלשה של ג'יימס הורידה אותה ביתרון 12:14 לפסק הזמן. לברון המשיך בשלו עם שלושה נוספת וירד לנוח עם 10 נקודות. ראז'ון רונדו עלה מהספסל וסידר שני אסיסטים, אחד לאלי-אופ של אנתוני דייויס, שהעלה את מאזנו ל-10 נקודות ואת הלייקרס ל-18:25. קרי לא ויתר, סחט עבירה לשלוש זריקות ונעזר בנקודות של נמניה בייליצה כדי לסגור את הרבע בפיגור מינימלי, 34:32.
6 צפייה בגלריה
כרמלו אנתוני מול אנדרה איגודלה
כרמלו אנתוני מול אנדרה איגודלה
שניהם עלו טוב מהספסל. כרמלו אנתוני ואנדרה איגודלה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
הסוכן ריץ' פול ובת זוגו אדל במשחק בין הלייקרס וגולדן סטייט
הסוכן ריץ' פול ובת זוגו אדל במשחק בין הלייקרס וגולדן סטייט
סוכן השחקנים ריץ' פול ובת זוגו אדל צופים במשחק
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
לא מורגש. ראסל ווסטברוק
(צילום: AFP)
ג'יימס המשיך להיראות חד ועלה כבר ל-16 נקודות, עם 6 מ-6 מרשים מהשדה. קרי קיבל מנוחה ושחקני הספסל של הווריורס נשארו קרובים - פול המצוין ואפילו איגודלה הוותיק עשו את העבודה. לברון סידר אסיסט לשלשה של רונדו ושלח את סטיב קר לבקש פסק זמן בפיגור 46:41. הווריורס המשיכו לרדוף אחרי הלייקרס, כשדייויס ולברון עושים את העבודה בצד ההתקפי. קרי (10 נקודות) ו-8 נקודות מפתיעות של איגודלה השאירו את האורחת קרובה, שלשה של כרמלו הורידה את אל-איי להפסקה ביתרון 53:59.
ווסטברוק (רק 4 נקודות במחצית הראשונה) ניסה להכניס את עצמו לעניינים עם נקודות אופייניות, אך מלבדו אל-איי לא פגעה וגולדן סטייט ניצלה זאת כדי להשוות (61:61) עם ריצת 0:7 שהסתיימה בשלשה של פול. פרנק ווגל נאלץ לבקש פסק זמן וזה עבד מצוין. המארחת החזירה בריצת 0:7 משלה, כולל סוויש של ג'יימס ואסיסט שלו לדאנק של דייויס. השניים היו אחראיים לכמעט כל מהלך התקפי טוב של הלייקרס, שכבר עלו ליתרון דו ספרתי, 74:84. בגולדן סטייט לא נלחצו וסמכו על הכוכב שלהם - הכדורים לא ממש נכנסו לקרי (4 מ-18 בלבד), אבל הוא פיצה על כך במגוון אסיסטים לחברים שלו, והעשירי שלו, לטוסקאנו-אנדרסון, צימק את הפער ל-85:78. שלוש קליעות עונשין שלו סמוך לבאזר סגר את הרבע בפיגור מינימלי, 85:83.
6 צפייה בגלריה
דריימונד גרין מול אנתוני דייויס
דריימונד גרין מול אנתוני דייויס
דריימונד גרין מול אנתוני דייויס
(צילום: AP)
שלשות של פולו ודמיון לי הפכו את התוצאה, אך ג'יימס דאג להרגיע את האוהדים בסטייפלס סנטר עם שלשה בצד השני שהעלתה את מאזנו ל-28 נקודות. הווריורס המשיכו לשלוט ברבע האחרון עם שלשה של פורטר ג'וניור ולייאפ של פול, שכבר נתנו להם יתרון 90:98. דייויס כבר הוריד למינוס שתיים, קרי איפס את הידית עם שלשה שציננה את ההתלהבות ואחת נוספת של בייליצה קבעה 101:106 לאורחת. היכולת הנפלאה של בייליצה בהתקפה תיסכלה את הלייקרס - הוא קלע שתיים מהעונשין ואז סידר שני אסיסטים, האחרון לשלשה של וויגינס שהקפיצה את ההפרש ל-12, 103:115. אל-איי ניסתה לחזור, אך גם שלשה קשה של דייויס רק מזערה נזקים ולא יותר מכך. בסיום 114:121 מרשים לגולדן סטייט.
פורסם לראשונה: 05:08, 20.10.21