נבחרת ספרד זכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה בכדרסל בפעם הרביעית בתולדותיה לאחר 76:88 בגמר על צרפת. החבורה של סרג'יו סקריולו פתחה נהדר ועלתה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע השני, כאשר גם קאמבק של הצרפתים וריצת 2:20 לא הצליחו להרתיע את אלופת העולם שמשלימה דאבל.
האחים ווילי וחואנצ'ו הרננגומס היו פשוט נהדרים כאשר השני נתן תצוגה בלתי נשכחת, בעיקר ברבע שני. 6 שלשות מ-7 נסיונות היו לפורוורד של טורונטו ראפטורס, שסיים את המשחק כולו עם 27 נקודות וחמישה ריבאונדים. ווילי פתח נהדר וסיים עם 14 ו-7 ריבאונדים. חיימה פרננדס היה נהדר גם הוא (13) כאשר גארד מכבי ת"א לורנזו בראון תרם 14 נקודות ו-10 אסיסטים, כולל מהלכים חשובים ברבע הרביעי. אוון פורנייה (23 נקודות), תומא הרטל (16) וגרשון יאבוסלה (13 ו-6 אסיסטים) בלטו בצד השני והצליחו לקזז את הפער הספרדים מ-21 ל-3 בלבד, אך לא יכלו לעמוד לבדם מול הנבחרת המלוכדת של סקריולו.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד ווילי הרננגומס מול שחקן נבחרת צרפת רודי גובר
שחקן נבחרת ספרד ווילי הרננגומס מול שחקן נבחרת צרפת רודי גובר
הצרפתים לא הצליחו להדביק את הקצב של אלופת העולם. ווילי הרננגומס מול רודי גובר
(צילום: EPA)

מהלך המשחק

רבע ראשון | שתי הקבוצות התקשו לשים את הכדור בפתיחה בצד. רודי גובר קלע נקודה ראשונה מהקו עבור הצרפתים, אך לורנזו בראון ו-ווילי הרננגומס קלעו 5 נקודות רצופות מהעונשין ונטלו את ההובלה. גובר קלע סל שדה ראשון, אך לה-רוחה המשיכה ועלתה ל-5:14 בהובלת הרננגומס ובראון, שהגיעו חדים. ונסן קולה הוריד את שחקניו לפסק זמן וחזר ממנו עם תומא הרטל, שקלע שלשה שהחזירה מעט צבע ללחיים של הצרפתים. עם זאת, רודי פרננדס ענה עם שלשה משלו והוריד את הספרדים ביתרון 14:23 לקראת הרבע השני.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון
שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון
ספרד פתחה את הגמר בצורה חדה יותר. לורנזו בראון
(צילום: רויטרס)
רבע שני | שלשה נוספת של ווילי הרננגומס הלוהט העניקה לספרדים יתרון דו ספרתי ראשון במשחק, ושלשה נוספת של אחיו חואנצ'ו כבר קבעה 14:29 ספרדי והכריחה את קולה אובד העצות להזעיק עוד פסק זמן. חמש נקודות רצופות של הצרפתים הלחיצו מעט את סרג'יו סקריולו, שלא לקח סיכון והוריד את שחקניו לפסק זמן משלו. ספרד חזרה רותחת כאשר חואנצ'ו הרננגומס פשוט היה בלתי ניתן לעצירה ועמד באמצע הרבע השני על 6 מ-7 ל-3. הפער חצה כבר את רף ה-20 הפרש (26:47), אך ריצת 0:11 של הצרפתים בהובלת אוון פורנייה הורידה אותם בפיגור מינימלי יחסית להפסקה. 37:47 לספרד במחצית.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת בכדורסל אוון פורנייה מול שחקן נבחרת ספרד צ'אבי-לופס ארוסטגי
שחקן נבחרת צרפת בכדורסל אוון פורנייה מול שחקן נבחרת ספרד צ'אבי-לופס ארוסטגי
החזיר את צרפת לעניינים לקראת סיום המחצית הראשונה. אוון פורנייה
(צילום: Getty Images)
רבע שלישי | פורנייה מצא באסיסט גדול את יאבוסלה בצבע בפתיחת הרבע השלישי, וצרפת המשיכה את הריצה מהרבע השני והורידה את הפער למינוס שבע בלבד. אסיסט של לורנזו בראון להטבעה של ווילי הרננגומס עצרה את הריצה הצרפתית על 0:16, אך יאבוסלה הנהדר בשני סלים נוספים הוריד את הפער ל-49:46 בלבד בתום ריצת 2:20 צרפתית. האחים הרננגומס הראו עליונות גם בריבאונד וסייעו לספרדים להתעשת ולעלות שוב ליתרון דו ספרתי, הרבה הודות להתעלות של חיימס פרננדס וריצת 0:9 מצד החבורה של סקריולו. יאבוסלה היה בכל פינה על הפרקט וחבריו הצליחו להוריד ל-63:57, אך שלשה גדולה של רודי פרננדס וחסימה עוד יותר גדולה של אוסמן גארובה על פורנייה הורידו את הספרדים ביתרון 57:66 לקראת הרבע המכריע.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת בכדורסל גרשון יאבוסלה
שחקן נבחרת צרפת בכדורסל גרשון יאבוסלה
סייע לצרפת לחזור למשחק. גרשון יאבוסלה
(צילום: AFP)
רבע רביעי | נקודות של גארובה בפתיחת הרבע החזירו את הספרדים ליתרון דו ספרתי. חטיפה של גארובה יכלה להעניק לחבורה של סקריולו מומנטום משמעותי, אך החטאה של דיאס בצד אחד הפכה לשלשה של פורנייה בצד השני, והצרפתים עדיין כאן. בראון ודיאס החזירו שוב את הפער לדו ספרתי, הרננגומס דייק מהקו והכוחות הלכו ואזלו לכחולים. הרטל ופורנייה החטיאו, בראון דייק מהקו וספרד חגגה זכייה רביעית בתולדותיה באליפות העולם לאחר ניצחון 76:88 בגמר על צרפת.
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד בכדורסל חוגגים
שחקני נבחרת ספרד בכדורסל חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
(צילום: AP)
קלעו לספרד: חואנצ'ו הרננגומס 27 נקודות (7 מ-9 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות, לורנזו בראון 14 (4 מ-13 מהשדה) ו-11 אסיסטים, ווילי הרננגומס 14 ו-8 ריבאונדים, חיימה פרננדס 13, אלברטו דיאס 8, רודי פרננדס 7, דריו בריסולה 3, עוסמאן גארובה 2. צ'אבי לופס ארוסטגי (26:02 דקות), חיימה פרדייה (13:01), ז'ואל פארה (00:47) וסבסטיאן סאיס (00:47) שותפו, אך לא קלעו.
קלעו לצרפת: איבן פורנייה 23 נקודות (7 מ-14 מהשדה), תומא הרטל 16 ו-7 אסיסטים, גרשון יאבוסלה 13 ו-6 אסיסטים, אלי אוקובו 9, רודי גובר 6 ו-6 ריבאונדים, ונסן פוארייה 4, טרי טארפיי 4 ו-9 ריבאונדים, אנדרו אלביסי 1. מוסטפה פאל (06:31 דקות) ותימוטה לוואוו קבארו (04:31) שותפו, אך לא קלעו.

גרמניה סיימה שלישית

במשחק על המקום השלישי ניצחה גרמניה 69:82 את פולין וזכתה במדליית הארד. הנבחרת של גורדון הרברט פתחה היטב וברחה ליתרון דו ספרתי ליריבה תוך כדי שהיא מציגה הגנה חונקת, ובמחצית הובילה גרמניה 23:36. ברבע השלישי הפולנים הראו מה הביא אותם עד שלב ארבע הגדולות באליפות והחלו לקזז בהפרש עד שהצליחו לכפות שוויון במהלך הרבע הרביעי (59:59).
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה עם מדליות הארד
שחקני נבחרת גרמניה עם מדליות הארד
שחקני נבחרת גרמניה עם מדליות הארד
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אנדראס אובסט שחקן נבחרת גרמניה
אנדראס אובסט שחקן נבחרת גרמניה
המארחת סיימה שלישית. אנדראס אובסט חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
כמו בלא מעט מקרים דומים בטורניר, דניס שרודר היה שם בשביל הנבחרת שלו וסיים עוד ערב גדול עם מספרים מצוינים (26 נקודות ו-6 אסיסטים) כאשר גם יוהאנס פויגטמן היה מצוין בשורות המנצחת עם 14 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. 18 נקודות של אקס הפועל חולון מיכאל סוקולובסקי לא עזרו לפולנים, אך אלה יכולים בהחלט להיות גאים על טורניר נפלא.
פורסם לראשונה: 21:30, 18.09.22