עכשיו אפשר לומר שהעונה הזו יצאה לדרך. אחרי שקיבלנו שני משחקים בערב הפתיחה, הפעם ליל המשחקים השני ב-NBA היה עמוס בכל טוב, כולל משחק אחד יוצא דופן.
המדיסון סקוור גארדן סיפק משחק פתיחת עונה מהסרטים לאוהדים שמילאו אותו לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) עם מפגש משוגע שארך 58 דקות (שתי הארכות), בסופן הניקס ניצחו 134:138 את בוסטון.
7 צפייה בגלריה
אר-ג'יי בארט
אר-ג'יי בארט
איזה משחק. אר-ג'יי בארט וקמבה ווקר בטירוף
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
ג'וליוס רנדל
ג'וליוס רנדל
המשיך מאיפה שהפסיק. ג'וליוס רנדל
(צילום: AFP)
במשחק הזה היה הכל. הצגות של שחקנים גדולים, קאמבקים, מהפכים, דרמה והמון המון נקודות. ג'וליוס רנדל המשיך בכושר אותו סיים את העונה הקודמת וסיפק ערב של 35 נקודות, 8 ריבאונדים ו-9 אסיסטים וקיבל לצידו את אוון פורנייה (32 נקודות), שהצטיין מול האקסית וכיכב בעיקר בהארכות.
הצרפתי קלע ארבע משש השלשות שלו ב-10 הדקות הנוספות, האחרונה 56 שניות לסיום המשחק, כשדרק רוז סגר את הסיפור עם נקודות משלו. המשחק הזה היה בידיים של המארחת, אך היא הסתבכה וכמעט איבדה אותו, ככה זה כשג'יילן בראון שובר שיא קריירה.
הכוכב שחזר לאחרונה לעניינים אחרי שנדבק בקורונה לקח איתו משאף כדי להתמודד עם קוצר הנשימה, ועדיין סיים עם 46 נקודות (8 שלשות), 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ג'ייסון טייטום אמנם סיים עם דאבל-דאבל של 20 נקודות ו-11 ריבאונדים וקלע נקודות חשובות דקה לסוף ההארכה השנייה, אך האחוזים... אוי, האחוזים – 7 מ-30 מהשדה ו-2 מ-15 נורא מחוץ לקשת.
7 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
גם 46 נקודות שלו לא הספיקו. ג'יילן בראון
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
מרקוס סמארט
מרקוס סמארט
מרקוס סמארט מאוכזב
(צילום: AFP)

פיניקס – דנבר 110:98

שתיים מהקבוצות הכי טובות בליגה נפגשו הלילה, כשידה של דנבר הייתה על העליונה. ניקולה יוקיץ', ה-MVP של העונה שעברה למי ששכח, נתן משחק מצוין של 27 נקודות ו-13 ריבאונדים והחזיק במדד פלוס-מינוס הטוב על הפרקט, פלוס 28.
וויל בארטון (20 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ומייקל פורטר ג'וניור (15 נקודות) תרמו אף הם בצד ההתקפי, כשנראה שהבעיה של האורחת היא בעיקר החמישייה השנייה, שלא הצליחה להתמודד עם הספסל של הסאנס.
פיניקס ניצלה את החולשה היחסית הזו ואף הוליכה ב-16 נקודות במהלך המחצית הראשונה, אך בחצי השני יוקיץ' וחבריו השתלטו על העניינים ולא נתנו לשום דבר בהגנה לעבור אותם. המארחת קלעה רק 40 נקודות בשני הרבעים הללו וירדה מהפרקט מנוצחת.
7 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
ה-MVP המכהן. ניקולה יוקיץ'
(צילום: AP)
דווין בוקר לא ירצה לזכור את המשחק הזה – הוא סיים עם 12 נקודות וקלע רק 3 מ-15 מהשדה. כריס פול תרם דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-10 אסיסטים ודיאנדרה אייטון הסתפק ב-15 נקודות. הקלע המוביל היה בכלל מיקאל ברידג'ס (16 נקודות), שהמשימה העיקרית שלו בד"כ היא הגנה – וכשהכוכבים לא מוצאים את הטבעת אי אפשר לנצח.

ניו אורלינס – פילדלפיה 117:97

זהו זה, פילדלפיה שכחה לחלוטין מקיומו של בן סימונס, אל תשאלו אותה עליו, אל תדברו איתה עליו, תנו לה פשוט לשחק – היא עושה את זה לא רע בכלל בלי הבן הסורר.
ג'ואל אמביד עשה את מה שהוא יודע וסיפק דאבל-דאבל סולידי של 22 נקודות ו-12 ריבאונדים, פורקאן קורקמאז להט ברבע האחרון עם ארבע שלשות והוסיף 22 נקודות משלו, ופילי שייטה לה לניצחון חוץ.
ניו אורלינס חסרה את זאיון וויליאמסון, שעדיין מתאושש מניתוח שעבר ברגלו בפגרה, ונאלצה להסתמך בעיקר על ברנדון אינגרם. הפורוורד קלע 25 נקודות לצד 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים וכבר הצליח להוריד את הפער למינוס 6 (83:77) במהלך הרבע האחרון, אך הסיקרס הגיבו בריצת 2:20 שחיסלה לחלוטין את החלומות על מהפך.
7 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד מול יונאס ולנצ'יונאס
ג'ואל אמביד מול יונאס ולנצ'יונאס
ג'ואל אמביד מול יונאס ולנצ'יונאס
(צילום: רויטרס)

פורטלנד – סקרמנטו 124:121

סקרמנטו יצאה עם ניצחון חוץ מרשים על פורטנד הודות ל-36 נקודות של האריסון בארנס, ד'ארון פוקס הוסיף 27 נקודות ו-8 אסיסטים. בצד השני סי-ג'יי מקולום הפגיז 34 נקודות, אך חברו לקו האחורי דמיאן לילארד לא מצא את הקצב וסיים עם 20 נקודות (11 אסיסטים ו-6 ריבאונדים) באחוזים רעים (8 מ-24 מהשדה, 0 מ-9 לשלוש)

דטרויט – שיקגו 94:88

שיקגו החדשה אמורה להיות כוח עולה במזרח, עם סגל מאוזן ועמוס בשחקנים טובים. הלילה זה עוד לא בלט, כשהבולס נראו מעט אנמיים. מזל שיש להם את זאק לאבין, שהפך בשנתיים האחרונות לספק נקודות מוכח.
לאבין קלע 15 מ-34 הנקודות שלו ברבע השלישי והצליח לתת את הפוש שסידר לאורחת את הניצחון. דמאר דרוזן תרם 17 נקודות ולונזו בול הוסיף 12 בבכורות שלהם בקבוצה. ניקולה ווצ'ביץ' סיים עם 15 נקודות ו-15 ריבאונדים.
7 צפייה בגלריה
זאק לאבין
זאק לאבין
הוביל את שיקגו. זאק לאבין
(צילום: AFP)
דטרויט חסרה את הבחירה מספר 1 בדראפט קייד קאנינגהאם, שסובל מנקע בקרסול ואמור לשוב בימים הקרובים לכשירות מלאה. בלעדיו, ג'רמי גראנט היה המוציא העיקרי לפועל עם 24 נקודות, שלא הספיקו כאמור.

יוטה – אוקלהומה סיטי 86:107

את העונה שעברה יוטה סיימה עם המאזן הטוב בליגה, אך די כשלה בפלייאוף והודחה מוקדם מהצפוי. הפעם מקווים שם לעשות תיקון ולהגיע רחוק. ההתחלה הייתה צפויה עם ניצחון קליל על אוקלהומה סיטי החלשה.
העומק והקבוצתיות בלטו כמו בעונה שעברה, כששישה שחקנים קלעו בספרות כפולות. בויאן בוגדנוביץ' סיים כקלע המוביל עם 22 נקודות. רודי גובר סיפק משחק מצוין של 16 נקודות ו-21 ריבאונדים. ג'ורדן קלארקסון תרם 18 נקודות מהספסל.

שארלוט – אינדיאנה 122:123

לאמלו בול (31 נקודות, 7 שלשות) הוביל את שארלוט לקאמבק גדול, שכלל ריצת 0:24 ברבע השלישי, ורשם ניצחון דרמטי במשחק הפתיחה. אינדיאנה הוליכה 121:122 כשנותרו 12.7 שניות לסיום, אך פי-ג'יי וושינגטון קלע שתיים מהקו (4.7 שניות לבאזר) והפך את התוצאה. זריקה של דומנטאס סאבוניס (33 נקודות ו-15 ריבאונדים) בשנייה האחרונה הלכה החוצה.
בול קלע 12 מתוך ה-31 שלו ברבע השלישי הנהדר והוסיף גם 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. גורדון הייוורד הוסיף 27 נקודות, כששני השחקנים החדשים, קלי אוברה ג'וניור ואיש סמית', תרמו 14 נקודות כ"א.
במשחקים נוספים: מינסוטה - יוסטון 106:124, סן אנטוניו - אורלנדו 97:123.
פורסם לראשונה: 07:16, 21.10.21