שביעות רצון בוושינגטון לאחר ניצחון החוץ הלילה (בין שישי לשבת) 100:119 על אורלנדו, שהיה הרביעי ברציפות של הקבוצה מבירת ארה"ב. הוויזארדס סיימו את שנת 2022 עם טעם מתוק ורשמו ניצחון שישי בלבד העונה מחוץ לאולמם הביתי. קריטפס פורזינגיס הוליך את קלעי המנצחת עם 30 נקודות, כשקייל קוזמה הוסיף 23. דני אבדיה רשם משחק מצוין וסיים עם 13 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים מהספסל, כולל דקות מצוינות בהגנה.
הפורוורד הישראלי עלה היטב מהספסל של ווס אנסלד ג'וניור, וקיבל 28 דקות ממאמנו במהלכן הצליח לקלוע בספרות כפולות לאחר ארבעה משחקים. בנוסף, ביצע אבדיה מחווה לזכרו של פלה. אבדיה הגיע לאולם עם גופיה של הכדורגלן הברזילאי האגדי, שהלך ביום חמישי האחרון לעולמו.
1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
הופעה מצוינת. דני אבדיה
(רויטרס)
בסיום המשחק אמר אבדיה: "נכנסנו לקצב, ואני חושב שכשאנחנו מרוכזים ויודעים מה אנחנו צריכים לעשות - אנחנו קבוצה טובה. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים, זה לא משנה מה תעשה היריבה - אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו עושים". על היכולת האישית שלו: "אני מרגיש שאני מתפתח ולוקח את ההגנה שלי לרמה הבאה. אני לומד כל יום ואני מאמין שאני יכול להשפיע הרבה יותר בשני צדי המגרש".
על כך שצוות בשמירה על שני הגארדים של אורלנדו: "יצא לי לשמור העונה על שחקנים מעמדות 1 עד 5, כך שראיתי מאצ'אפים שונים - שחקנים פיזיים יותר, או מהירים יותר. זה נהיה יותר נוח עבורי להתאים את עצמי למאצ'אפים שונים. אני אוהב אתגרים, אני אוהב לקבל בשמירה את השחקנים הטובים של היריבה ואני שמח שעזרתי לקבוצה להשיג את הניצחון".
על האסיסטים שחילק ועל תפקיד ניהול המשחק: "מאז שהתחלתי לשחק כדורסל, תמיד אהבתי לנהל את המשחק, לערב את החברים שלי במשחק. אם יש שחקנים מחוץ לקצב אני אנסה לעזור להם להיכנס לעניינים עם מסירות טובות".
על המחווה לפלה: "שיחקתי כדורגל כשחקן צעיר, זו גופיה מיוחדת עבורי. הוא אחד הגדולים ביותר אי פעם, אגדה. זו מחווה חשובה מבחינתי - נוח על משכבך בשלום".
מאמנו של אבדיה ווס אנסלד ג'וניור התייחס להופעתו של הישראלי: "במרבית שלבי המשחק הוא היה טוב, למרות שאני חושב שחלק מהעבירות שלו היו נדיבות מידי. הוא שמר שני שחקנים ארגסיביים שתוקפים את הטבעת והולכים לקו העונשין. הוא יצטרך ללמוד איך להסתדר בהגנה עם שחקנים מגוונים".