בסוף השבוע האחרון נעל דני אבדיה את שנתו הרביעית ב-NBA, כשקבוצתו וושינגטון סיימה עונה מאוד מאכזבת, אי שם במקום הלפני אחרון בבית המזרחי (מאזן 67:15). עם זאת, ברמה האישית זאת הייתה העונה שבה הפך אבדיה משחקן עם פוטנציאל, לכוכב שבישראל ובוושינגטון קיוו שיהיה, עם שיפור משמעותי כמעט בכל הפרמטרים.
היום (שלישי) הוא נחת בישראל, והחל רשמית את פגרת הקיץ שלו. "קודם כל זה זאת הייתה עונה באמת מאתגרת", הוא אמר בפתח דבריו. "ולפני הכל אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחות הנופלים, וקורא להחזרת החטופים ולהחלמת הפצועים. זאת עונה שהעברתי בצמוד לחדשות אבל בסופו של דבר אני גם ספורטאי ועשיתי הכל כדי להצליח ברמה האישית".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה עם סוכנו מתן סימן טוב
דני אבדיה עם סוכנו מתן סימן טוב
אבדיה עם הנחיתה בישראל
(צילום: טל שחר)
"אני שמח. עבדתי מאוד קשה על התוצאות והתתקדמות", המשיך אבדיה. "זאת תוצאה של העבודה הקשה שעשיתי בקיץ שעבר. אני מקווה שזאת רק ההתחלה. התוכנית היא להמשיך לעבוד קשה, כי זה לא נגמר פה. יש לי עוד דרך ארוכה ב-NBA".
על הכישלון הקבוצתי של הוויזארדס אמר אבדיה: "אני מרוצה כי אני מרגיש שעשיתי התקדמות, זה דבר מאוד חשוב, אבל מבחינה קבוצתית אני רוצה להיות תחרותי יותר. בסופו של דבר אני שחקן שאוהב לנצח וזה לא פשוט, אבל בליגה הזאת גם צריך לדעת להצליח ולהתקדם ברמה האישית, והייתה לי את ההזדמנות לעשות את זה. ברמה הקבוצתית אני חושב שאנחנו בונים משהו טוב בוושינגטון".
לגבי התוכנית לפגרה אמר השחקן: "ים, אוכל, חברים, משפחה, וכמובן שאני אעשה המון למען הקהילה אחרי כל האירועים שעברנו השנה. האם אני אצפה במשחק של מכבי ת"א נגד באסקוניה? כמובן ואני מאחל למכבי הצלחה - יאללה מכבי".
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס ג'סטין מינאיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס ג'סטין מינאיה
עונה שנותנת תקווה לעוד. אבדיה מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס ג'סטין מינאיה
(Geoff Burke/Reuters)
כאמור, הפורוורד בן ה-23 רשם העונה התקדמות כמעט בכל הפרמטרים. הוא פתח בחמישיה בכל המשחקים בהם שותף (74), ממוצע הדקות שלו על ל-30.1 (לעומת 26.6 בעונה שעברה), ממוצע הקליעות שלו כמעט הוכפל מזה שרשם בשנים האחרונות (14.8 לעומת 9.2 בעונה שעברה ו-8.4 לפני שתי עונות), כמו גם הריבאונדים (7.3) והאסיסטים (3.8). גם המדד בסיום העונה הנוכחית היה הגבוה ביותר בו זכה עם 15, לעומת 11.3 בעונה שעברה ו-6.7 בעונתו הראשונה.
בריאן קיף, המאמן הזמני של וושינגטון, פירגן לישראלי על עונתו הרביעית: "הוא פשוט נהדר. הצמיחה שלו היא מדהימה. אנחנו שמים את הכדור ביד שלו כדי שייצר לעצמו וגם לאחרים. הוא עושה עבודה נהדרת גם בכל מה שקשור לריבאונד. אנחנו מתכוונים לדחוף אותו לעשות יותר כי אנחנו חושבים שהוא מסוגל לזה".
"ההתקדמות של דני אבדיה במגרש הייתה ברורה לעין השנה", אמרה העיתונאית אווה וואלאס. "אבל ייתכן שההתבגרות מחוץ למגרש חשובה עוד יותר – ודרשה השתחררות מציפיות חיצוניות בתקופה בה הכי רצה לייצג את מולדתו ישראל".