קשה היה לצפות לפתיחה טובה יותר לגמר המערב בפלייאוף ה-NBA. דאלאס הפתיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כשניצחה 105:108 בחוץ את מינסוטה ועלתה ל-0:1 בסדרה בתום קרב דרמטי. המאבריקס פיגרו לעורך כל המחצית הראשונה, אך הצליחו להישאר קרובים וגנבו את יתרון הביתיות, הרבה בזכות הצגה של לוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג - שקלעו 63 נקודות משותפות.
מינסוטה הגיעה לסדרה הזו כפייבוריטית ברורה לאור היכולת שהיא מציגה בפלייאוף הנוכחי, שכללה הדחה של האלופה דנבר בתום סדרה אדירה והכושר המצוין של שחקניה, בעיקר אנתוני אדוארדס. המארחת אכן נראתה בשליטה בשני הרבעים הראשונים, ואף עלתה ליתרון 9 במהלך הרבע השני (הפער הגבוה ביותר במשחק). עם זאת, דאלאס לא נבהלה ונראתה טוב יותר במאני טיים בדרך לניצחון חוץ גדול.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
הופעה גדולה, במיוחד במאני טיים. לוקה דונצ'יץ'
(AP Photo/Abbie Parr)
3 צפייה בגלריה
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
נעלם במחצית השנייה אנתוני אדוארדס
(Jesse Johnson/Reuters)
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
שתי זריקות עונשין מכריעות. קיירי ארווינג
(David Berding/AFP)
על אף שאיבדו את היתרון בו החזיקו במחצית הראשונה, הטימברוולבס היו בעמדה מצוינת במהלך הרבע המכריע והוליכו 98:102 כשלוש וחצי דקות לסיום, אך דונצ'יץ' היה נפלא ברבע האחרון - במהלכו קלע 15 נקודות - והוביל את האורחת לריצת 0:8 שהוציאה לחבורה של כריס פינץ' את האוויר מהמפרשים.
דונצ'יץ' היה ללא ספק המצטיין של דאלאס עם 33 נקודות, 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, וכאמור, גם ארווינג היה נפלא עם 30 נקודות משלו ושתי קליעות עונשין חשובות שבע שניות לסיום. פי. ג'יי וושינגטון תרם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים למנצחת ודניאל גאפורד הוסיף 10 נקודות ו-9 ריבאונדים.
בצד השני, שישה שחקנים של מינסוטה קלעו בספרות כפולות, אך זה לא הספיק. ג'יידן מקדניאלס סיפק הופעה מצוינת עם 24 נקודות, אדוארדס היה קרוב לטריפל דאבל (19, 11 ו-8) אך נעלם במחצית השנייה כשברבע השלישי הוא לא קלע כלל וברבע האחרון קלע אומנם 6 נקודות, אך לא היה שם בדקות הסיום. קארל אנתוני טאונס סיים עם 16 נקודות, אך גם הוא לא היה בשיאו וסיים עם 6 מ-20 מהשדה (2 מ-9 מעבר לקשת).
השתיים ייפגשו בעוד יומיים (בין שישי לשבת) למשחק מספר 2, שיתקיים גם הוא במינסוטה. הוולבס ינסו להשוות ולהשיג לאחר מכן לפחות ניצחון אחד בדאלאס כדי להשיב אליהם את יתרון הביתיות.
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(ONE)