כשגולדן סטייט הייתה זקוקה לו יותר מתמיד, סטף קרי הוליך אותה הלילה (בין ראשון לשני) במו ידיו לחצי גמר המערב עם ניצחון 100:120 ענק על סקרמנטו, שבמהלכו שבר את שיא הנקודות למשחק 7 בפלייאוף עם 50 נקודות באחוזים מדהימים מהשדה (20 מ-38).
לכל אורך הסדרה השכיח קרי את הפציעות שליוו אותו בעונה הסדירה - שאותה סיימה האלופה במקום השישי - ואתמול הגיע השיא. קרי הפך לשחקן הווריורס הראשון שקולע יותר מ-40 נקודות במשחק מספר 7, וסידר לקומישנר ה-NBA אדם סילבר מפגש ענקים בסיבוב הבא, שם מחכים לברון ג'יימס והלייקרס.
3 צפייה בגלריה
קרי
קרי
"אנחנו אוהבים להוכיח להרבה אנשים שהם טעו". קרי
(צילום: AP Photo/José Luis Villegas)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
האלופה ממשיכה לשלב הבא
(Ezra Shaw/Getty Images/AFP)
"אנחנו לוקחים את קרי כמובן מאליו כי הוא עושה את זה כל הזמן", אמר המאמן סטיב קר, רגע לפני שנתן לו את המחמאה הכי גדולה שאפשר להעניק: "ככה גם הרגשתי לגבי מייקל ג'ורדן כששיחקתי לצדו. היית רואה את זה לילה אחרי לילה ולוקח את זה כמובן מאליו, ועכשיו זה קורה עם סטף. כשהוא מתעלה על עצמו שוב, ושוב, ושוב. זה פשוט דבר נהדר לצפות בו".
קווין דוראנט, שאיבד את תואר השחקן עם הכי הרבה נקודות במשחק 7 (48 נגד מילווקי ב-2021), פירגן לחברו לשעבר לקבוצה כשצייץ: "30 האגדי. 50 חתיכות". גם טרה יאנג ("הופעה לא אמיתית, סטף הוא שונה"), דמאר דרוזן ("שף קרי הוא איש רע") ועוד מספר מכוכבי הליגה הצטרפו להתלהבות.
קרי עשה הכל בהתקפה עבור הווריורס, בערב חלש של קליי תומפסון, שקלע רק 4 מ-19 מהשדה (2 מ-10 מהשלוש), ושל ג'ורדן פול (8 נקודות בלבד). "כולם רצו לראות אותנו נופלים", אמר קרי בסיום. "זה מה שהרגשנו מסביב. אנחנו אוהבים להוכיח להרבה אנשים שהם טעו". על הדרך, הוא גם שבר את שיא הקריירה עם 22 נקודות בצבע, והוסיף 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, מול איבוד אחד בלבד. בסך הכל הוא היה אחראי ל-66 נקודות מתוך ה-120 של הווריורס (נקודות שלו ואסיסטים), ו-53 מ-100 הזריקות מהשדה של האלופה הגיעו מזריקות או מאסיסטים שלו.
"יש סיבה לכך שהוא נבחר פעמיים ל-MVP של העונה הסדירה וגם היה ה-MVP של הגמר. הוא דוחף את עצמו לשיא ברגעים כאלו", פרגן תומפסון. "כשהוא בזון כזה, אתה רוצה רק לתת לו את הכדור ולזוז מהדרך שלו. זה משחק מספר 7 שתמיד אזכור כמשחק של סטף קרי".
3 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
קרב ענקים בחצי גמר המזרח. ג'יימס
(AP Photo/Jae C. Hong)
כעת, קרי וחבריו יעמדו כאמור למבחן נגד לברון הלייקרס, הפעם עם יתרון ביתיות. קרי ולברון התמודדו זה מול זה 43 פעמים - 20 בעונה הרגילה, 22 בפלייאוף ומפגש אחד בפליי-אין. כוכב גולדן סטייט ניצח ב-25 מהם בעוד לשיאן הנקודות של ה-NBA יש 18 ניצחונות.