רוקאס יוקובאיטיס (20, 1.93 מ') נחשב לדבר הבא בכדורסל הליטאי. הגארד של ז'לגיריס קובנה הפך בשנה האחרונה לאחת הדמויות המוכרות בכדורסל האירופי, והוא ככל הנראה ייבחר גבוה בדראפט ה-NBA בעונה הבאה.
בתקשורת הליטאית דווח אתמול (שבת) כי בחורה מקומית העלתה פוסט בפייסבוק שבו הזהירה אחרות שבמידה והן מקבלות הודעה מבחור בשם רוקאס יוקובאיטיס בטינדר, שיידעו שמדובר במתחזה שרוצה לגנוב להן כסף.
3 צפייה בגלריה
רוקאס יוקובאיטיס מתחזה
רוקאס יוקובאיטיס מתחזה
יוקובאיטיס האמיתי (מימין) והמתחזה
(zalgiris facebook page ומתוך הטוויטר)
אותה בחורה החלה לפני מספר חודשים לשוחח בטינדר עם בחור שהציג את עצמו כ"שחקן הכדורסל רוקאס יוקובאיטיס". אותה בחורה לא ממש חובבת כדורסל, אז השם הזה לא אמר לה יותר מדי. היא עשתה חיפוש בגוגל, הבינה שמדובר בשם גדול, אבל היו לה חששות שאולי מנסים לרמות אותה. כדי להפיג את החשש שלה, הבחור הציע לה להיפגש על מנת שתראה שהוא אכן יוקובאיטיס. היא הסכימה והוא הגיע לפגישה ברכב מסוג ארטאון של חברת פולקסווגן, שידועה כספונסרית של ז'לגיריס (שאראס היה נוהג ברכב מהסוג הזה כשאימן את ז'לגיריס). הוא אפילו הדביק לוגו של ז'לגיריס על הרכב ולפגישה הגיע עם תלבושת מלאה של הקבוצה כשהשם והמספר של יוקובאיטיס על הגב.
מסתבר שהבחור גם דומה מאוד ליוקובאיטיס, אז הבחורה האמינה לו והם התחילו לצאת. בכל יום הבחור סיפר לה שהוא "התאמן" עם ז'לגיריס בבקרים, ואז נסע בצהריים מעל 100 ק"מ מקובנה לווילנה, שם הבחורה התגוררה, ושוב חזרה לקובנה לאימון ערב. הוא אפילו היה שולח לה תמונות מז'לגירו ארינה, אולמה של הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
ז'לגיריס קובנה
ז'לגיריס קובנה
שאראס. המתחזה נהג ברכב זהה לשלו
(צילום: ראובן שוורץ)
כמו כן, הבחור שלח לה באופן קבוע סרטונים מהנסיעות של הקבוצה, מהמטוס, מהאוטובוס ואפילו ממלון רדיסון בו ז'לגיריס שוהה באופן קבוע לפני משחקים. בדיעבד הסתבר שהוא פשוט היה עוקב עם מכוניתו אחרי השחקנים, ובמקביל גם מוריד סרטונים שמפרסם המועדון ברשתות החברתיות ועורך אותם.
בכל פעם שהשניים היו נפגשים הבחור היה לובש ביגוד ממותג של ז'לגיריס, מנעליים, דרך חולצות ומכנסיים, תיקים ומזוודות. הוא היה מבקש ממנה לצפות במשחקים של הקבוצה בשידור ישיר, ולאחר מכן היה מתקשר ושואל אותה איך הוא שיחק? ואף היה מספר לה סודות, שכמובן המציא, מחדר ההלבשה.
כשהם היו יוצאים לדייטים ומסתובבים בווילנה, אוהדים היו מגיעים ומצטלמים איתו, כך שהבחורה ממש הייתה בטוחה שמדובר ביוקובאיטיס.
3 צפייה בגלריה
רוקאס יוקובאייטיס
רוקאס יוקובאייטיס
יוקובאיטיס. הדבר הבא בכדורסל הליטאי
(צילום: zalgiris facebook page)
במשך חודשיים השניים יצאו כרגיל, עד שהוא רכש את אמונה והחל במבצע העוקץ. יום אחד הוא הגיע אליה וטען שכרטיס האשראי שלו נחסם ויש לו בעיות עם הבנק. הוא ביקש ממנה עזרה באופן זמני, ואמר לה כי יחזיר לה את הכסף. בתקשורת הליטאית הבחורה אף ציטטה אותו אומר לה: "אני רוקאס יוקובאיטיס, נראה לך שאעבוד עלייך?".
הבחורה הסכימה לתת לו את האשראי וכן כסף מזומן. מפה לשם הוא הצליח לרוקן את חשבון הבנק שלה ב-10,000 אירו. בסופו של דבר היא הבינה שמדובר במתחזה אחרי שיום אחד הצליחה להיכנס לטלפון הסלולרי שלו ומצאה שם הודעות, תמונות וגם את תעודת הזהות האמיתית שלו.
אפילו אז אותו בחור עדיין המשיך לטעון כי הדברים לא נכונים. "אני רוקאס יוקובאיטיס, לכי לטיפול פסיכיאטרי ואחרי זה תחזרי אליי", הוא אמר לה כשהתעמתה איתו. במקום זה היא פנתה למשטרה ואתמול הוא נעצר על ידי משטרת וילנה. בהודעה המשטרתית נמסר כי יש ראיות רבות נגד הבחור בן ה-23, שצפוי לעמוד למשפט בקרוב.