מכת הנדבקים בקורונה ביורוליג אילצה את ראשי הליגה לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי למנוע את סגירת הליגה וכמובן לנסות שמשחקים יוכרעו רק על הפרקט, ולא על ידי ניצחונות טכניים.
רק היום (רביעי) נפסקו שני הפסדים טכניים לזניט סנט פטרסבורג לאחר ששחקניה נדבקו בקורונה, והיא נותרה רק עם שישה שחקנים בסגל, כך שלא יכלה להופיע למשחקים מול באסקוניה ו-ולנסיה.
2 צפייה בגלריה
מיורטיץ' מול תומאס
מיורטיץ' מול תומאס
הכל כדי למנוע הפסדים טכניים. מירוטיץ' מול תומאס
(צילום: EPA)
כעת נראה שביורוליג משנים את החוקים שלהם ומנסחים מסמך תוספות לחוקים כדי למנוע כאלו מקרים. "כולנו ידענו שעונת 2020/21 הולכת להיות מיוחדת ומוזרה בהרבה מובנים, ואנחנו צריכים להסתגל", אמר נשיא המפעל ג'ורדי ברתומאו.
למעשה, נכון לעכשיו קבוצה שיכולה להעמיד סגל של שמונה שחקנים או יותר כשירה לשחק, אך אם לא כך המצב או שהנהלים של המדינה המארחת מונעים את קיום המשחק ומחייבים את שאר השחקנים בבידוד – היריבה תזכה בניצחון טכני 0:20.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו
"צריכים להתסגל". ג'ורדי ברתומאו
(צילום: עוז מועלם)
השינוי יגרום לכך שאם לא תהיה אפשרות לקיים משחק, המטרה תהיה לדחות אותו, כאשר כל משחק יוכל להידחות שלוש פעמים לכל היותר. כמו כן, כל אחד מהמשחקים שטרם שוחק או בוטל בשל התפרצות הנגיף יזכה למועד חדש – והמשמעות היא ששני ההפסדים של זניט ככל הנראה יבוטלו.