דני אבדיה ו-וושינגטון יפגשו הלילה (בין שני לשלישי, 5:00) את לברון ג'יימס ולוס אנג'לס לייקרס (9:22) בסטייפלס סנטר וינסו להגדיל את רצף הניצחונות לחמישה. בעוד הוויזארדס (17:10) נראים מצוין בתקופה האחרונה, הרוקי הישראלי רשם משחקים פחות טובים וגם הקרדיט שלו מסקוט ברוקס יורד.
בשלושת הניצחונות האחרונים למשל אבדיה קלע 10 נקודות במצטבר, כשבמשחק האחרון מול פורטלנד (111:118) קיבל 11 דקות בלבד ותרם שתי נקודות ושלושה ריבאונדים. רק לשם השוואה, ב-23 משחקים העונה הוא קיבל 22.3 דקות בממוצע ורשם 6.6 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים למשחק.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
קיבל מחמאות. דני אבדיה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה בפעולה
(צילום: EPA)
והנה משהו שאולי יעודד מעט את אבדיה. כמדי שנה האתר "דה אתלטיק" מדרג את 50 הצעירים המבטיחים ב-NBA, ומיקם את הישראלי במקום ה-47, שניים מעל חברו לוושינגטון רוי האצ'ימורה.
"מאמינים שאבדיה יהפוך לשחקן של 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בשלב מסוים", נכתב באתר. "הוא יוכל להיות שחקן כמו גורדון הייוורד לפני שהפך לאולסטאר ביוטה. בעיקרון הוא כל מה שהאצ'ימורה לא בשלב הזה והוא יכול לעזור לקבוצה לנצח יותר מאשר היפני".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
מפגש ראשון של אבדיה עם הכוכב. לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
עוד נכתב: "אבדיה יוכל להיות שחקן חמישייה יעיל שעוזר לקבוצת פלייאוף. תהיה לו תקרה גבוהה יותר אם הוא יצליח לשפר את האתלטיות שלו. הוא מסוגל למסור ברמה מאוד גבוהה וגם לצאת בחסימות במשחק העומד. יש לו את הניידות לחדור לצבע ויש לו גם את ראיית המשחק שמאפשרת לו לחדור".
יש גם התייחסות לתקופה הפחות טובה של הישראלי: "מדד השימוש בו לא גבוה כשהוא משתף פעולה עם שחקנים כמו בראדלי ביל וראסל ווסטברוק. למרות זאת, עם הזמן הקבוצה תשתמש בו טוב יותר והוא יצליח להפוך למוביל כדור משני שמקבל יותר הזדמנויות. הוא נכנס לחמישייה של וושינגטון בזכות הסגנון המגוון שלו, לפני שירד לספסל. הנוכחות שלו תרמה להתקפה, שיכולה להיות תקועה לפעמים. הוא דואג שהמשחק יזרום בזכות קבלת החלטות מהירה והוא לוקח את מה שההגנה מאפשרת".