ראסל ווסטברוק חגג הלילה (בין שבת לראשון) את ה-132:133 הדרמטי אחרי הארכה של וושינגטון על אינדיאנה, ואולי בעיקר את השוואת שיא הטריפל-דאבלים בכל הזמנים. כוכב הוויזארדס סיים עם 33 נקודות, 19 ריבאונדים ו-15 אסיסטים, ובכך סגר 181 משחקים עם טריפל-דאבל, כמו אוסקר רוברטסון האגדי, שהחזיק בבלעדיות בהישג היוקרתי מאז עונת 1961/62. אגב, השחקן הפעיל הבא ברשימה הוא לברון ג'יימס עם 99 טריפל-דאבלים.
המטרה הבאה של ווסטברוק תהיה לכבוש את הפסגה בבלעדיות והוא יוכל לעשות זאת מול אטלנטה בשני בלילה. "לא ייאמן", הגיב הכוכב הנרגש. "אני מודה לאלוהים, לכל חבריי לקבוצה, ולקבוצות השונות במהלך השנים שהיו שותפות למסע. בכל פעם שאני דורך על הפרקט אני מנסה להשאיר שם הכל. אני רוצה להודות לאוסקר שקבע כזה רף והקריב מעצמו כדי שאנחנו נוכל לשחק".
2 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק. הישג אישי נדיר
(צילום: AP)
הטריפל-דאבל הראשון בקריירה של ווסטברוק היה אי שם במרץ 2009 בעונת הרוקי. ב-2017/18 חצה את רף ה-100 וב-2019 חיבר 11 רצופים כדי לקבוע שיא NBA נוסף. הקבוצה מולה רשם הכי הרבה טריפל-דאבלים היא... אינדיאנה עם 10 בסך הכל. הוא גם השיג טריפל-דאבלים מול כל 30 קבוצות ה-NBA.
"אני אוהב את התשוקה והנחישות שלו", פירגן מאמנו סקוט ברוקס. "הוא עזר לנו מאוד להשתפר כקבוצה בעזרת ריבאונדים, סלי הכרעה או בהגנה". ברוקס הוסיף: "גדלנו באמונה שהשיא של אוסקר רוברטסון לא יישבר. אני גאה בווסטברוק ואוהב לאמן אותו. אני מאמן אותו חזק יותר ממה שאנשים חושבים. לפעמים הוא מתקשר אליי ומאמן אותי".
2 צפייה בגלריה
ווסטברוק עם אוסקר רוברטסון
ווסטברוק עם אוסקר רוברטסון
ווסטברוק עם אוסקר רוברטסון
(צילום: AP)
ווסטברוק סיפר גם על הבלוק המרשים על קאריס לברט, שמנע אפשרות של מהפך על הבאזר: "השתמשתי בכוונה ביד שמאל כדי להימנע מעבירה, וזה עבד הפעם. ניצחון גדול בשבילנו".
גם הכוכב השני של וושינגטון, בראדלי ביל, עמד במוקד הלילה. ביל הפגיז 50 נקודות במהלך המשחק, אבל נפצע במחצית השנייה ולא שיחק בכלל בהארכה. "סובבתי את הקרסול במהלך הראשון של הרבע השלישי ואחר כך הרגשתי את השריר. התמקדתי במשחק ולא חשבתי על זה, אבל זה החמיר לקראת הסיום". על השיא של חברו: "היינו חלק מהלילה ההיסטורי שלו. הוא אחד מהגדולים שאי פעם שיחקו כדורסל".