זה היה הערב החגיגי של לברון ג'יימס. כך לפחות הוא חשב. בכל זאת, 'המלך' הפך לשחקן השני בלבד בתולדות ה-NBA שהגיע ל-38 אלף נקודות (לצד קארים עבדול-ג'אבר האגדי), אבל בסופו של יום לא מעט אנשים יזכרו מהמשחק הלילה (בין ראשון לשני) פילדלפיה את ההפסד של הלייקרס 113:112 ואת המהלך האחרון.
תופתעו, אבל לברון לא היה אחראי עליו. דווקא ראסל ווסטברוק. אולי השחקן המושמץ ביותר ב-NBA בשנתיים האחרונות, לפחות מאז הגיע לאל.איי. בפיגור נקודה, כשכולם היו בטוחים שלברון ייקח את הכדור, ווסטברוק ניסה לגנוב את ההצגה. וגם הצליח. הרכז הלך עם הראש בקיר, ובמקום למסור לללברון, סיפק ליי-אפ מול ידיו המושטות של ג'ואל אמביד, שכמובן רק פגע בטבעת. לא יותר.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
היום החגיגי נהרס. ג'יימס
(צילום: AFP)
ברשתות, איך לא, העלו את ווסטברוק על המוקד. "לא ייאמן. אני המום מההחלטה הזו", צייץ ראחים פאלמר מ"דה רינגר". "מה לעזאזל ווסטברוק עשה?", כתב ראובן פרנק מ-NBC. חלק מהאוהדים גם כן היו בהלם: "ראס התעלם מהשחקן השני הכי גדול אי פעם, זה המהלך הכי דבילי של העונה". בטח כשלברון סיים את הערב עם 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.
מאמן הלייקרס, דרווין האם, גיבה את ווסטברוק. "היינו בפיגור נקודה, ואחד הרכזים הכי טובים שלנו היה עם הכדור. ראס הוא אחד משחקני האחד על אחד הכי טובים שיש, והוא מצוין בלסיים מהלכים קרוב לסל. אין לי שום בעיה שהוא לקח את הזריקה הזאת. מבחינתי שייקח את הזריקה הזאת גם במשחק הבא, ובמשחק שאחריו. אני פשוט מקווה שבפעמים הבאות הוא יקלע אותה".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
בעין הסערה. ווסטברוק
(צילום: רויטרס)

מי צודק?

מי שלא ממש 'אהב' את ההחלטה הוא כמובן לברון בעצמו. "עשינו עצירה, נתנו לעצמנו צ'אנס לנצח, אבל לא ניצלנו את זה. לי תמיד חשוב לא רק לשחק טוב, אלא לנצח משחקים. אנחנו יותר טובים מאשר בפתיחת העונה, זה בטוח. אבל חייבים להתחיל לנצח".
ווסטברוק עצמו בטוח שלקח החלטה הנכונה. "מאז שהצטרפתי ללייקרס, התפקיד שלי הוא קודם כל להקל על החיים של לברון ואנתוני דייויס. אני מכיר את היכולות שלי, אני יודע שאני מסוגל ליזום מהלכים. במהלך האחרון לא יכולתי לזרוק כי תפסו לו את היד בחוזקה, אבל זה בסדר, זה יכול לקרות".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
משחק מצוין, שהסתיים בהפסד. ג'יימס
(צילום: AP)
"המשחק הזה אמנם הוכרע בזריקה האחרונה, אבל אני נמצא מספיק זמן בליגה הזאת כדי לדעת שכל משחק מורכב מכל כך הרבה פוזשנים, וכל אחד מהם יכול לשנות את התוצאה הסופית, כך שהראש שלי כבר חושב על המשחק הבא, ואני לא מתעסק בזה יותר מדי", המשיך ווסטברוק.
אמביד עצמו כצפוי שלל את הטענות של ווסטברוק: "אני לא חושב שביצעתי עבירה. זה היה משחק פיזי משני הצדדים. אפשר היה לשרוק לעבירה גם בצד השני, בהתקפה קודמת".