אוקלהומה סיטי רשמה הלילה (בין ראשון לשני) ניצחון מרשים למדי - 110:118 על פיניקס, שהקפיץ אותה לפסגת המערב עם מאזן נהדר של 18:42.
זה כמובן לא היה טיול בפארק ואחת מהסיבות לכך ששחקני אוקלהומה סיטי הזיעו (אם תרצו מעבר למצופה), היה לא אחר מאשר הכוכב הבוסני של הסאנס, יוסוף נורקיץ', ששבר שיא מועדון עם לא פחות מ-31 ריבאונדים - הכי הרבה במשחק NBA זה 14 שנים. אז היה זה מייקל לאב, שליקט מספר זהה של כדורים חוזרים עבור מיניסוטה במשחק נגד ניו יורק. אבל כיאה לאדם צנוע כמותו, הוא העדיף לדבר בסיום המשחק על דברים אחרים.
2 צפייה בגלריה
 יוסוף נורקיץ'
 יוסוף נורקיץ'
חזק בצבע. נורקיץ'
(צילום: Mark J. Rebilas-USA TODAY Sports)
"אני לא יודע, בנאדם, אני רק מנסה לעשות את התפקיד שלי ובצורה הכי טובה", אמר הסנטר בן ה-29 של פיניקס, שהגיע לראיון אחרי המשחק עם בטן מלאה על השופטים. "זה די מבאס כשאתה משיג 13 ריבאונדים בהתקפה ולוקח 16 זריקות, אבל מקבל אפס זריקות עונשין. כמה שאני עובד קשה, אני מרגיש שעושים עליי עבירות כמו נגד כל שחקן אחר בליגה".
"ואני לא מנסה להתנער מאחריות", המשיך הבוסני. "הפסדנו את המשחק, זה מה שזה, אבל זה חסר היגיון. לפחות זריקת עונשין אחת. אפילו לא אחת? אני יודע שזה קורה. אני לא הראשון, וגם לא הולך להיות האחרון, לצערי".
מאמן פיניקס, פרנק ווגל, התייחס לשיא של הבוסני: "אם נניח לרגע את ההפסד בצד – זה לא ייאמן. הופעה מדהימה. היכולת ההגנתית שלו פשוט חייתית".
נורקיץ' חלף על פני טייסון צ'נדלר, שקטף 27 ריבאונדים במדי פיניקס ב-2016, נגד אטלנטה. שיא הקריירה הקודם של הבוסני היה בערב שבו אסף 23 כדורים חוזרים, במדי פורטלנד, במשחק מול סקרמנטו (ינואר 2019), עוד לפני אלה היו 22 כדורים חוזרים שליקט העונה נגד לוס אנג'לס לייקרס וברוקלין נטס.
2 צפייה בגלריה
יוסוף נורקיץ' קווין דוראנט שיי גליג'ס אלכסנדר
יוסוף נורקיץ' קווין דוראנט שיי גליג'ס אלכסנדר
גם טענות לקיפוח. נורקיץ' ודוראנט מול שיי-גליג'ס אלכסנדר
(צילום: Christian Petersen/Getty Images/AFP)
"אנחנו חייבים להיות טובים יותר", הוסיף ווגל בעקבות ההפסד השני ברציפות של קבוצתו, והרביעי בשש המשחקים האחרונים. "אבל אני אתחיל ואומר שנעשו כל הערב עבירות על קווין דוראנט שלא נשרקו. בין אם יש לו את הכדור ואם הוא סתם עושה תנועה, שלוש, ארבע ואולי חמש פעמים. בכל פעם שהוא ניסה לפתוח על מנת לקבל את הכדור, הם פשוט החזיקו אותו - וזה משהו שאני מאוד רוצה שהליגה תסתכל עליו".
גם ווגל וגם נורקיץ' ציינו את 22 איבודי הכדור של הקבוצה במהלך הערב, לעומת שישה של אוקלהומה. "שם זה התחיל, באיבודים", הוסיף ווגל. "היו לנו בעיות עם זה לאורך כל השנה. הקבוצה הזו היא מספר 1 בליגה בלגרום לך לאבד את הכדור. לא התמודדנו טוב עם הלחץ שלהם".
הסאנס, ששיחקו הלילה ללא דווין בוקר (שנקע את הקרסול בהפסד ליוסטון רוקטס), יתארחו בלילה בין שלישי לרביעי בדנבר. לאוקלהומה סיטי, שרשמה ניצחון שישי ברציפות לפני שהפסידה במוצ"ש לסאן אנטוניו (132:118), מצפה הלילה (בין שני לשלישי) משחק חוץ נגד הלייקרס.