הלילה (בין שלישי לרביעי, 3:00) תיערך הגרלת הדראפט המסורתית ("הלוטרי") של ה-NBA, אבל הפעם יש לה משמעות קריטית: הקבוצה שתזכה במקום הראשון תבחר בכישרון העל שמטריף את עולם הכדורסל, ויקטור וומבניאמה בן ה-19.
חוקי הההגרלה שונו ב-2019 כדי למנוע מקבוצות לעשות "טנקינג" (להפסיד בכוונה כדי לסיים עם מאזן גרוע ולהגדיל את הסיכוי לבחור גבוה בדראפט). לפני 2019, ה-NBA הייתה מסדרת את הלוטרי כך שלקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר היו 25 אחוזים לזכות בבחירה הראשונה. מאז 2019 הסיכויים ירדו ל-14 אחוזים עבור שלוש הקבוצות הגרועות ביותר. הפעם אלה דטרויט פיסטונס, יוסטון רוקטס וסן אנטוניו ספרס. אחריהן בטבלת הסיכויים נמצאות שארלוט הורנטס (12.5 אחוזים) ופורטלנד טריילבלייזרס (10.5 אחוזים).
2 צפייה בגלריה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
הכישרון שמטריף את עולם הכדורסל
(Emmanuel DUNAND/AFP)
2 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
דטרויט, יוסטון וסן אנטוניו הן בעלות הסיכויים הטובים ביותר לזכות בו. וומבניאמה
(Emmanuel DUNAND / AFP)
בסך הכל יש 14 קבוצות בהגרלה (הקבוצות שלא העפילו לפלייאוף) ויוגרלו רק ארבעת המקומות הראשונים. יתר הסדר של הדראפט נקבע לפי המאזנים (הקבוצה בעלת המאזן הגרוע יותר תיבחר קודם). כך שלקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר מובטח לפחות המקום החמישי. הדראפט ייערך ב-22 ביוני.
למרות השינויים שנעשו, תופעת ה"טנקינג" לא נעלמה וראינו גם העונה קבוצות שעולות למשחקים עם סגלים חלשים מאוד למשחקים על מנת לשפר את סיכוייהן בדראפט. הייתה להן סיבה טובה לעשות זאת כי ויקטור וומבניאמה הצרפתי נחשב בעיני רבים לכישרון הכדורסל הגדול ביותר מאז לברון ג'יימס והוא נמצא במוקד תשומת הלב כבר מגיל 14.
כבר לפני שלוש שנים ניבאו כי וומבניאמה ייבחר במקום הראשון בדראפט הנוכחי והוא כונה "הכישרון הגדול בעולם". הוא העמיד העונה ממוצעים מטורפים בליגה הצרפתית ומוביל את הליגה בנקודות (21.8), ריבאונדים (10.3) וחסימות (3.1). הלילה נדע איפה הוא ישחק בעונה הבאה.
פורסם לראשונה: 14:09, 16.05.23