הנהלת ה-NBA קנסה את גארד מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס ב-40 אלף דולר בעקבות סרטון שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו ובו השמיע הערות הומופוביות כלפיי הקהילה הגאה.
הגארד העלה סרטון לאינסטגרם שלו בו צילם אנשים וכתב: "תראו לאיזה עולם הגעתי", בצירוף עוד כמה הערות הומופוביות. לאחר שהסרטון עורר סערה, אדואדרס התנצל. "מה שאמרתי היה לא בוגר, פוגע ולא מכבד", כתב הבחירה הראשונה בדראפט 2020, "אני מבין שזה לא מקובל להשתמש בשפה כזאת, אין לי תירוצים. הייתי צריך לנהוג אחרת". למרות ההתנצלות, הליגה החליטה לקנוס את אדוארדס.
1 צפייה בגלריה
אנתוני אדוארדס
אנתוני אדוארדס
אנתוני אדוארדס. נקנס
(צילום: AP)
אגדת ה-NBA קארים עבדול-ג'אבר גינה את אדוארדס: "התנצלות זה לא מספיק. הוא צריך לתקן את הנזק שהוא עשה עם התנדבות לטובת הקהילה הלהט"ב ולהראות את תמיכתו. אחרת, להתנצלות שלו אין משמעות"
זאת לא פעם ראשונה שב-NBA קונסים על הערות הומופוביות: ב-2018 ניקולה יוקיץ' נקנס ב-25 אלף דולר בעקבות דברים שאמר בראיון אחרי משחק. ב-2021 קווין דוראנט נקנס ב-50 אלף דולר בעקבות ציוץ הומופובי שכתב בטוויטר.
אדוארדס בן ה-21 נחשב לכוכב עולה ב-NBA. מינסוטה בחרה אותו במקום הראשון בדראפט 2020, ובעונה החולפת הוא קלע 21.3 נקודות בממוצע (מקום 19 בליגה), הוא גם רשם משחק שיא בעונה הזאת: 48 נקודות נגד גולדן סטייט.