לילה של הפתעות בטורניר ה-NCAA: לראשונה בהיסטוריה - אף מדורגת ראשונה לא תשחק ברבע הגמר. זאת לאחר שגם יוסטון ואלבמה הודחו בשלב הסוויט 16 וארזו את המזוודות מוקדם מהצפוי.
לאחר ההדחות המוקדמות של פרדו (סיבוב ראשון) וקנזס (סיבוב שני), זו הפעם הראשונה אי פעם (או יותר נכון מאז החלה שיטת הדירוג הנוכחית ב-1979), כאמור, שאף מדורגת ראשונה באזור שלה לא תהיה בין שמונה האחרונות בטורניר הארצי.
4 צפייה בגלריה
עמנואל שארפ
עמנואל שארפ
ארז את המזוודות מוקדם מהצפוי. שארפ
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נייג'ל פק
נייג'ל פק
בטירוף שלו. פק ממיאמי חוגג בסיום
(צילום: AP)
עבור עמנואל שארפ ויוסטון - שנוצחו במפתיע 89:75 על-ידי מיאמי - זאת כמובן אכזבה עצומה, בעיקר לאור העבודה שאולמה יהיה זה שיארח את הפיינל-פור. מה עוד זו הפעם הראשונה מזה שלוש שנים ש"הקוגרס" לא מצליחים להגיע ל"אליט-8".
הבן של דרק שארפ - כוכבה לשעבר של מכבי ת"א - שיחק 17 דקות ורשם 8 נקודות (3 מ-8 מהשדה, 2 מ-6 משלוש) ו-2 ריבאונדים. הכוכב של יוסטון, ג'ראס ווקר, סיים עם 16 נקודות, 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חסימות, אבל ליוסטון לא הייתה תשובה לנייג'ל פק, שלהט עם 26 ושלח את ה"הוריקנס" למפגש מול טקסס בסיבוב הבא.
4 צפייה בגלריה
הפנים של שחקני אלבמה אומרות הכל
הפנים של שחקני אלבמה אומרות הכל
הפנים של שחקני אלבמה אומרות הכל
(צילום: AP)
"בטורניר כזה, למרבה הצער, ערב אחד פחות טוב שלך גורם לך ללכת הביתה", אמר מאמן יוסטון, קלווין סמפסון. "פשוט לא הצלחנו להשיג דריסת רגל או עצירות בהגנה. זה מאכזב". פק היה זה שחגג: "הגענו כאנדרדוג, אבל פשוט רצינו מאוד את הניצחון, יותר מהיריבה".
הפתעה נוספת, כאמור, הייתה כשאלבמה, עוד מדורגת ראשונה, הודחה אחרי הפסד 71:64 לסן דייגו. סן דייגו עצרה לחלוטין את הכוכב הגדול של אלבמה, ומי שאמור להיבחר לשחקן השנה במכללות, ברנדון מילר, שסיים עם 9 נקודות ב-1 מ-10 לשלוש, ו-3 מ-19 סך הכל מהשדה.
4 צפייה בגלריה
שחקני סן דייגו באקסטזה
שחקני סן דייגו באקסטזה
שחקני סן דייגו באקסטזה
(צילום: AP)
מאמן סן דייגו, בראיין דוטצ'ר, סיכם: "אני אשתמש בציטוט של מוחמד עלי. דיברתי עם השחקנים שלי על ביטחון עצמי והמפתח הוא להיות חסר פחד. היינו חסרי פחד הלילה". סן דייגו, שנהנתה מ-21 נקודות של דריון טראמל, תתמודד ברבע הגמר מול קרייטון. האחרונה עשתה סוף למסע הקסם של פרינסטון עם ניצחון 75:86.