אם יש מגיע בספורט, אז הזכייה הראשונה בתולדותיה של אנאדולו אפס ביורוליג היא כזו. בעונה שעברה, הקבוצה הטורקית נראתה כמי שתטייל כך הדרך לתואר, אך הליגה נעצרה בשל הקורונה והחלום נדחה. אתמול (ראשון) הוא התגשם, אחרי ניצחון 81:86 על ברצלונה בגמר הפיינל-פור בקלן.
"אמרתי לג'ורדי ברטומאו (מנכ"ל היורוליג) שהוא צריך להביא לנו שני גביעים, אחד על השנה ואחד על אשתקד", צחק מאמן אנאדולו, ארגין עתמאן, בסיום. "הזכייה הזו מגיעה לנו, עמדנו בהבטחה שלנו. במשך שנתיים דיברנו על זה שאנחנו יכולים לעשות את זה, ועכשיו זה קרה. אנחנו משפחה שבחיים לא מוותרת".
5 צפייה בגלריה
חגיגות הזכייה של אנאדולו
חגיגות הזכייה של אנאדולו
הגביע נוסע לטורקיה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
ארגין עתמאן
ארגין עתמאן
עתמאן מאושר. קיבל שיחה מארדואן
(צילום: AFP)
"אני שמח בשביל השחקנים, המועדון וגם המדינה שלי", המשיך עתמאן, שזכה בסיום לשיחת טלפון מנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. "הוא התקשר ואמר לי מזל טוב. זה מאוד חשוב עבורינו. שיחקנו מול קבוצה גדולה. ברצלונה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון וגם בגמר היא שיחקה נהדר, אבל התכוננו אליה מצוין".
כוכבי הניצחון של אנאדולו היו כצפוי וסילייה מיצ'יץ' (25 נקודות) ושיין לארקין (21, 12 מ-12 מהקו). מיצ'יץ' אף נבחר ל-MVP: "תארים אישיים לא מעניינים אותי. שמח על הזכייה ההיסטורית של המועדון הזה. שיחקנו עד השנייה האחרונה. ברצלונה הקבוצה ההגנתית הכי טובה באירופה, אבל התקפית - ידענו שלנו יש כלים חזקים וניצלנו זאת. זה היה משחק מדהים".
5 צפייה בגלריה
מיציץ' וגביע היורוליג
מיציץ' וגביע היורוליג
מיצ'יץ' מציג לראווה את הגביעים שזכה
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
חגיגות הזכייה של אנאדולו
חגיגות הזכייה של אנאדולו
השמפנייה נשפכה כמו מים
(צילום: רויטרס)
לארקין חגג גם הוא: "עברנו שנתיים מטורפות. מההפסד בגמר לצסק"א מוסקבה, עד עצירת העונה והקורונה. רצינו להוכיח לכולם שאנחנו הקבוצה הכי טובה באירופה. במחצית האחרונה של העונה שיחקנו את הכדורסל הכי מרשים בכל השנים שלי במועדון".
מהעבר השני, בברצלונה בעיקר כעסו על השיפוט במשחק, בעיקר השריקות בדקה האחרונה. המאמן שרונאס יאסיקביצ'יוס נשמע עצבני במיוחד: "אני לא רוצה להכניס את עצמי לצרות. אני לא שמח בנוגע לכל מיני דברים שקרו, היורוליג עוד ישמעו מאיתנו לגבי זה בוודאות. אנחנו לא יכולים פשוט להניח לזה ככה".
5 צפייה בגלריה
שאראס עושה פרצופים על הקווים
שאראס עושה פרצופים על הקווים
טענות קשות נגד השופטים. שאראס
(צילום: רויטרס)
פאו גאסול, שחזר באמצע העונה לבארסה ולא הצליח לזכות איתה ביורוליג, סיכם: "חדוות המשחק תמיד שם. הייתי צריך להרגיש טוב פיזית בכל משחק וניסיתי לעזור לקבוצה. חבל לי שלא הבאנו את התואר הזה הביתה".