לברון ג'יימס עלה הבוקר (ראשון) לגמר NBA עשירי בקריירה ותשיעי בעשר השנים האחרונות אחרי שסידר ללייקרס ניצחון 107:117 על דנבר במשחק החמישי בגמר המערב שהשלים 1:4 בסדרה.
בכך הפך ג'יימס לאחד מארבעה שחקנים בהיסטוריה שמגיעים לעשרה גמרים או יותר והוא מצטרף למועדון האקסקלוסיבי של קארים עבדול ג'באר (10), סם ג'ונס (11) ומעל כולם ביל ראסל, שהגיע ל-12 גמרים.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס חוגג עם החברים
לברון ג'יימס חוגג עם החברים
הצטרף למועדון אקסקלוסיבי. לברון ג'יימס חוגג עם החברים
(צילום: getty images)
למעשה רק שלושה מועדונים הגיעו ליותר גמרים מלברון, הלייקרס (32), בוסטון (21) והווריורס (11) – נתון פשוט בלתי נתפס.
הפורוורד בן ה-35 סיים את המשחק הזה עם 38 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים – טריפל דאבל מספר 27 בקריירה בפלייאוף. רק מג'יק ג'ונסון (30) השיג יותר כאלו בקריירה. ואל תתפלאו אם כבר בסדרת הגמר השיא הזה ינופץ.
בכך שברו הלייקרס בצורת של עשר שנים ללא גמר ובסיום התפנה המלך לסמן את המטרה הבאה. "החברים שלי לקבוצה אמרו לי 'תביא אותנו הביתה'", סיפר לברון. "הכתפיים שלי רחבות מספיק כדי לסחוב הרבה מאוד עומסים, אבל הראש שלי חזק יותר. אנחנו הולכים ליהנות מהניצחון הזה הלילה כי זה לא משהו שקורה כל שנה. אבל אנחנו יודעים שיש משוכה יותר גבוהה בדרך. אנחנו מבינים שיש מטרה יותר גדולה".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
"מבינים שיש מטרה יותר גדולה". לברון ג'יימס
(צילום: AP)
"זו הסיבה שהגעתי לכאן", הוא הוסיף. "שמעתי את כל הדיבורים על מה שעשיתי כשהחלטתי להגיע לאל-איי, שהסיבה שבאתי לכאן לא קשורה לכדורסל. כל הדיבורים והביקורות, אני מבין את זה. אחרי הפציעה שלי בשנה שעברה, זה נתן להם עוד דלק לשפוך למדורה ולומר את מה שהם תמיד אומרים עליי. אבל זה אף פעם לא עצר את המסע שלי ואף פעם לא ישנה את המטרות שלי".
"הוא סחב אותנו על הכתפיים שלו לאורך כל העונה", אמר מאמנו פרנק ווגל ואנתוני דייויס (27 נקודות) הוסיף: "הוא אמר לי שהגיע הזמן שלו. כולם פשוט זזו מהדרך שלו ונתנו לו להיות עצמו".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס חוגג עם אנתוני דייויס
לברון ג'יימס חוגג עם אנתוני דייויס
"כולם זזו מהדרך ונתנו לו להיות עצמו". דייויס חוגג עם ג'יימס
(צילום: AFP)
ג'יימס קלע 16 מה-38 שלו ברבע האחרון, כולל תשע רצופות במאני-טיים, שלמעשה סגרו את הסיפור. ווגל: "אני לא יודע אם אי פעם ראיתי בעיניים שלי בן אדם לוקח על עצמו את המשחק כמו שהוא עשה ברבע האחרון. זה היה יוצא דופן".
דני גרין סיכם זאת בצורה לא רעה בכלל: "הוא השחקן הגדול ביותר בכל העולם הזה".