קצת פחות מארבע דקות לתוך המשחק הלילה (בין רביעי לחמישי) של גולדן סטייט באורלנדו, סטף קרי נראה נסער, אפילו דומע. מי שגרם לכך הוא דריימונד גרין, שהורחק אחרי שספג שתי עבירות טכניות רצופות בפתיחת המשחק, כשהתווכח עם השופטים בצורה בוטה ואגרסיבית ומצא את עצמו בחוץ.
קרי, בפעם הרביעית העונה, איבד את היין ההגנתי ליאנג שלו. גרין הוא כל כך משמעותי לווריורס, במיוחד בתקופה הזו שבה הם נלחמים על כל משחק בקרב על המיקום, וזה פשוט היה יותר מדי עבור הכוכב הגדול. שהתפרק.
3 צפייה בגלריה
גרין וקרי מדברים עם השופט
גרין וקרי מדברים עם השופט
ההרחקה הרביעית שלו העונה. גרין וקרי מדברים עם השופט
(צילום: Mike Ehrmann/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
יודע שלכל משחק יותר חשיבות עצומה. קרי
(צילום: Nathan Ray Seebeck-USA TODAY Sports)
"אנחנו צריכים אותו", אמר קרי בסיום על גרין, "הוא יודע את זה. כולנו יודעים את זה. אז כל מה שאפשר לעשות כדי להשאיר אותו על המגרש, זה מה שצריך לקרות, במיוחד בנקודה זו של השנה. זה היה קשה להתחיל ככה את המשחק, אבל אני גאה מאוד בכל אחד ואחד שעלה על הפרקט הלילה והגיב כמו שהוא הגיב". גם סטיב קר הודה כי ההרחקה "הייתה ראויה", אבל "בעייתית" לקבוצה.
ועדיין, גם בלי הנשק ההגנתי החשוב ביותר שלה, גולדן סטייט שלטה בריבאונד עם 52 כדורים חוזרים מול 39 בלבד של המארחת, ולבסוף ניצחה עוד משחק בזכות הגנה, הפעם עם 93:101, יממה אחרי שעצרה את מיאמי על 92 נקודות בלבד.
35 שניות לסיום, אחרי שקרי קלע את השלשה שגמרה את המשחק וסימן לאורלנדו "לילה טוב", בעט קרי בספסל בזעם - מה שהמחיש עד כמה הניצחון הלילה היה חשוב לו ולקבוצתו. הוא קלע רק 6 מ-18 מהשדה, אך גם סיים עם הדאבל-דאבל השביעי שלו העונה (17 נקודות ו-10 אסיסטים) וקלע את שני הסלים האחרונים של המשחק.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
קלע את שני הסלים האחרונים במשחק. קרי
(צילום: AP Photo/John Raoux)
"זה היה מאמץ קבוצתי יפהפה", המשיך קרי, "הלכנו ולקחנו את זה. להיות מסוגלים להגיב כך זה סימן גדול עבורנו, סימן לצמיחה". ובכל זאת, להתפרצות הרגשות של הגארד הייתה מובנת. גולדן סטייט (34:28) שמרה על המקום העשירי במערב - המקום האחרון שמקנה כניסה לפלייאין - אך היא מובילה בניצחון אחד בלבד על יוסטון, שנושפת בעורפה וניצחה ב-10 משחקים ברציפות, כך שלכל משחק יש השלכות רציניות.
"אנחנו יודעים כמה חשוב החלק הזה של העונה, והיכולת שלנו להיכנס לקצב ולהבטיח מקום בפלייאין", אמר קארי. "אתה לא רוצה שיהיו לך פצעים עצמיים כשזה מגיע לזה. לכולנו אכפת, כולנו נלהבים מהמשחק ומהסיכויים שלנו שיהיה לנו על מה לשחק בהמשך הדרך".
אבל זו הייתה תזכורת לכך שכל משב רוח עדיין יכול לדחוף את גרין מעבר לקצה. הוא בהחלט הראה שיפור בשליטה העצמית מאז שחזר, אבל ההשעיה באמצע העונה לא שינתה את ה-DNA שלו. הוא עדיין שחקן להוט וחם מזג, זה מי שהוא, וזה לא ישתנה. גרין הוא עדיין הכרחי - בין השאר בגלל הלהיטות הזו. כנראה שלווריורס אין ברירה אלא להכיל את ההתפרצות האחרונה שלו ולהמשיך הלאה.