לוס אנג'לס לייקרס נלחמת על המקום שלה בפלייאוף, בעוד לברון ג'יימס יושב בצד בגלל פציעה, מישהו אחר צריך להתעלות. הלילה (בין ראשון לשני) המישהו הזה היה אוסטין ריבס, שחקן ספסל שקלע 35 נקודות (שיא קריירה) והוביל את הלייקרס ל-105:111 על אורלנדו מג'יק.
דיאנג'לו ראסל קלע 18 ואנתוני דייויס הוסיף 15, אבל ריבס נצץ עם 13 נקודות ברבע האחרון. ריבס לא נבחר בדראפט וזאת שנתו השנייה בליגה בסך הכל, אבל הוא היה הכוכב הלילה. הקהל עודד אותו בקריאות "MVP, MVP" אבל השחקן הצעיר נשאר צנוע: "ברור שאני לא שחקן ברמה של MVP, השחקנים שמתחרים על התואר הזה נמצאים ברמה אחרת לגמרי, אבל זה היה ערב מאוד מיוחד עבורי".
2 צפייה בגלריה
אוסטין ריבס
אוסטין ריבס
אוסטין ריבס עולה לסל
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
אוסטין ריבס
אוסטין ריבס
35 נקודות. ריבס
(צילום: AP)
ריבס הוסיף: "אני רוצה להודות לקהל, זה היה טוב מכדי להיות אמיתי. אהדתי את לוס אנג'לס לייקרס מילדות, לשחק בקבוצה הזאת מרגיש סוריאליסטי. לפעמים אני מצליח לעצור ולחשוב מה השגתי. כל הסיכויים היו נגדי, אף אחד לא בחר בי בדראפט. זה מדהים".
"ריבס שיחק כמו שהוא יודע", החמיא המאמן דרווין האם, "הוא עולה מהספסל ברגעים החשובים ועוזר לנו לנצח, נותן הכל בהגנה ובהתקפה. הוא היה מצוין, היינו צריכים את הנקודות שלו". גם אנתוני דייויס החמיא: "אוסטין ריבס לא לוקח שום דבר כמובן מאליו, הוא אוהב את המשחק וחי את הרגע. זה היה משחק נהדר שלו".
הלייקרס עלו למאזן 5:6 מאז שלברון נפצע והתאוששו מההפסד הכואב 111:110 לדאלאס מאבריקס אחרי שלשה של מקסי קליבה על הבאזר. ללייקרס יש מאזן 37:35 והם במקום העשירי במערב, שמוביל לפלייאין. מאמן הקבוצה דרווין האם נשאל מתי לברון ג'יימס צפוי לשוב לפעילות, וענה כי הוא מקווה שהכוכב יחחזור לפני סיום העונה הסדירה, בעוד שלושה שבועות.