טאי וובסטר היה אחת ההחתמות היותר מרשימות בפגרה של ניו זילנד ברייקרס, קבוצתם של דן שמיר ומודי מאור. אבל הקדנציה השנייה של הכוכב המקומי במועדון הייתה קצרה מאוד. הברייקרס הודיעו לוובסטר על שחרורו מכיוון שסירב להתחסן נגד קורונה.
לאור הגבלות הקורונה הברורות של ממשלת אוסטרליה, שמציינות מפורשות כי רק אנשים מחוסנים יוכלו לנוע בחופשיות יותר ברחבי המדינה, לברייקרס לא נותרה ברירה אלא לשחרר את וובסטר.
3 צפייה בגלריה
טאי וובסטר
טאי וובסטר
טאי וובסטר
(צילום: FIBA photos)
"התוכנית שלנו בפגרה הייתה לחסן את כל השחקנים שלנו, וזה היה בעדיפות ראשונה אצלנו", ציין שחקן העבר ובעלי המועדון, מאט וולש. "הבנו שלטאי יש השגות בנוגע לחיסון, וזכותו. אבל יש נהלים ברורים, והיינו צריכים לקבל ממנו תשובה של כן או לא בנוגע לחיסון. ברגע שהוא אמר כי אין בכוונתו להתחסן, שני הצדדים הבינו שצריכים להיפרד".
עוד אמר וולש: "אנחנו משחקים בליגה האוסטרלית, וכדי שנוכל לשחק נגד כל קבוצה בכל מקום ברחבי אוסטרליה הבנו שהשחקנים שלנו חייבים להיות מחוסנים".
3 צפייה בגלריה
דן שמיר
דן שמיר
שמיר. יצטרך למצוא חלופות
(צילום: gettyimages)
דרך אגב, אחיו של טאי, קורי וובסטר, שגם שיחק בעבר בעירוני נהריה ונחשב לאחד הסמלים הגדולים בתולדות הברייקרס (חתם לאחרונה בליגה המצרית), הסתבך בחודש שעבר כשצייץ שבעקבות החיסון של פייזר מתה כמות גדולה של אנשים מהנגיף.
"היו 26 מקרי מוות מקורונה בניו זילנד בחודש הקודם, והאתר של הממשלה מראה ש-22 מתוכם מתו כתוצאה מהחיסון", צייץ וובסטר. "ועכשיו הממשלה רוצה שנתחסן מבלי שנערוך את הבירורים שלנו? זה נשמע לכם הגיוני?". צריך להגיד שהציוץ הגיע כמה ימים אחרי שוובסטר שוחרר מהברייקרס.
3 צפייה בגלריה
גארי בראון מול קורי וובסטר
גארי בראון מול קורי וובסטר
קורי וובסטר בתקופתו בנהריה
(צילום: לילך וייס, מינהלת הליגה)