או. ג'י אנונובי הגיע בשבוע שעבר בטרייד מסקרן לניו יורק ניקס. לא היה מדבר בטרייד בין סופרסטארים, אבל כן מדובר במהלך לא פשוט של הניקס ששלחה עבורו לטורונטו את אר.ג'יי בארט ואת עמנואל קוויקלי. לפחות על פי המשחק הראשון, הטרייד השתלם לה אחרי שהיא ניצחה אתמול (שני) 106:112 את מינסוטה, מוליכת המערב להזכירכם.
אנונובי קלע 17 נקודות, אליהן הוסיף 6 ריבאונדים ו-2 חטיפות, וסיים את המשחק עם 19+ במדד, הכי הרבה מבין כל השחקנים ששותפו. מה שמצביע על תרומתו בשני צידי המגרש, ובדיוק בשביל זה הניקס רדפו אחריו כמה חודשים - כדי שיהיה להם שחקן שיוכל לחבר בין חלקי הקבוצה ועם קצת מזל יהפוך אותה למועמדת אליפות. ניקס? מועמדת לאליפות? כן.
3 צפייה בגלריה
או.ג'י אנונובי בפעולה
או.ג'י אנונובי בפעולה
או.ג'י אנונובי. בכורה מוצלחת
(צילום: Mitchell Leff/Getty Images/AFP )
"הוא נראה כמו התאמה מושלמת עבורנו", התלהב ממנו ג'וליוס רנדל שקלע 39 נקודות, "שחקן מאוד תחרותי שמחבר אותנו בשני צידי המגרש. הוא תמיד עושה את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר, גם בהתקפה וגם בהגנה, וצריך לזכור שהוא גם שומר על כוכב היריבה. לא קל למצוא שחקן כזה".
ג'יילן ברונסון הוסיף: "הוא יכול להיות שחקן מאוד מיוחד כאן בניו יורק, הוא עוד ימשיך להשתפר ולהבין בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות. היה חסר לנו שחקן בסגנון שלו".
3 צפייה בגלריה
או.ג'י אנונובי עם חבריו החדשים
או.ג'י אנונובי עם חבריו החדשים
או.ג'י אנונובי עם חבריו החדשים
(צילום: Mitchell Leff/Getty Images/AFP )
טום תיבודו ידוע כמאמן ששם דגש על הגנה, והוא התרשם מהרכש החדש שלו: "בשביל משחק ראשון זה היה מאוד מרשים. אנונובי הגיע מאוד מוכן למשחק, הוא זז טוב בלי הכדור, לקח זריקות נכונות, עזר בכל המהלכים שהוא היה מעורב בהם. התחלה טובה ומבטיחה מאוד".

"הדריכו אותי תוך כדי המשחק"

ומה היה לאנונובי לומר? "תוך כדי המשחק, החברים הדריכו אותי: 'לך לשם, ותעשה כך וכך', ופשוט עשיתי את כל מה שהם ביקשו ממני. הם עזרו לי מאוד, ואני מאוד מודה להם על הסבלנות כלפיי. העתיד? אני שחקן חופשי בסוף העונה, אבל נלך צעד אחרי צעד ונראה. בינתיים אני נרגש מההצטרפות שלי לניקס ורוצה להיות שחקן משמעותי כאן. אני עוד לומד את הקבוצה, ונראה שיהיה לי כאן טוב, קיבלו אותי בצורה הכי יפה".
3 צפייה בגלריה
טום תיבודו
טום תיבודו
מצא את החתיכה בפאזל שחיפש? תיבודו
(צילום: EPA)
אנונובי בן ה-26 נבחר בפלייאוף של 2017 במקום ה-23 ע"י טורונטו. הוא נולד באנגליה להורים ממוצא ניגרי, התחיל לשחק כדורגל ועבר מהר מאוד לכדורסל. בטורונטו הוא היה חלק מהקבוצה שזכתה באליפות בעונת 2018/19, אך החמיץ את רוב הפלייאוף בשל סיבוכים בדלקת בתוספתן. מאז הוא התאושש והספיק למצב את עצמו כאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה.
בשנה שעברה סיים כמלך החטיפות ונבחר לחמישיית ההגנה השנייה. גם בהתקפה הוא רשם שיפור גדול מעונה לעונה והגיע לממוצע של 16.8 נקודות בשנה שעברה. מאמן מינסוטה כריס פינץ', שמכיר אותו מתקופתם המשותפת בטורונטו, סיכם: "אני אוהב אותו מאוד, הוא אחד השומרים הכי טובים בליגה. משחק אחד הוא שומר על דמיאן לילארד, ובמשחק אחר הוא יכול לשמור על ג'ואל אמביד". האם הפורוורד יוביל את הניקס לגבהים חדשים? עוד נראה.