זה היה ערב מרגש בקריפטו.קום ארנה, כשלוס אנג'לס לייקרס חשפה - לפני הפסדה 114:106 לדנבר - את הפסל הראשון מתוך שלושה שינציחו את זכרו של קובי בראיינט. הלייקרס עשו זאת במקום ששימש כביתו של הכוכב המנוח במשך שנים - ושלל אגדות כדורסל ומכובדים הגיעו לאירוע המרשים.
הפסל שנחשף הלילה (בין חמישי לשישי) הוא של בראיינט לובש את גופייה מספר 8, ואשר מנציח את הרגע ההיסטורי בו קלע 81 נקודות נגד טורונטו ב-2006. מדובר בפסל ברונזה היושב על בסיס שחור בצורת משולש, כאות כבוד למאמן פיל ג'קסון והתקפת המשולש המפורסמת שלו. לצד הפסל מופיע ציטוט מפורסם של בראיינט: "היפרד מהמשחק טוב יותר ממה שמצאת אותו, וכשמגיע הזמן שלך לעזוב, עזוב כאגדה". כמו כן, ישנו על הפסל קוד QR שמוביל לסרטון על חייו של אגדת העבר.
4 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
פסלו של בראיינט מוצג בטקס החגיגי
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ונסה בראיינט, אלמנתו של קובי, הייתה אחת ממספר נואמים, לצד בעלי הלייקרס ג'יני באס, סגן הנשיא והג'נרל מנג'ר רוב פלינקה, קארים עבדול-ג'באר, דרק פישר וג'קסון.
לקובי יהיו, כאמור, שלושה פסלים מחוץ לאולם. השניים הנוספים יהיו עם המספר 24 ועוד אחד עם בתו ג'יג'י שנהרגה יחד איתו בתאונת המסוק הטראגית ב-2020. "כשגיליתי שעומדים להיות שלושה פסלים פשוט אמרתי: 'זה מתאים'. זה מה שעיר המלאכים מרגישה כלפי קובי, מגיע לו משהו שלא מגיע לאף ספורטאי אחר ששיחק כאן אי פעם", הסביר פלינקה.
4 צפייה בגלריה
הפסל של בראיינט
הפסל של בראיינט
הפסל של בראיינט
(צילום: AP Photo/Eric Thayer)
4 צפייה בגלריה
ואנסה בראיינט
ואנסה בראיינט
ונסה בראיינט, אלמנתו של קובי, במהלך הטקס המרגש
(צילום: AP Photo/Eric Thayer)
ג'קסון, שהדריך את בראיינט בתקופה המוצלחת והגדולה שלו בלייקרס, סיפר במהלך נאומו על הפגישה שיזם בין קובי למייקל ג'ורדן. המאמן האגדי פשוט רצה שג'ורדן יסביר לבראיינט את מטרתה של התקפת המשולש בצורה הטובה ביותר, אך ברגע שהשניים נפגשו קובי אמר לכדורסלן הגדול בכל הזמנים: "אני יכול לנצח אותך באחד על אחד". ג'ורדן השיב: "כמובן, כי אני בן 37 כרגע".
עבדול ג'באר אמר כי "הפסל הזה אולי נראה כמו קובי, אבל הוא מראה באמת איך נראית מצוינות, איך נראית משמעת, איך נראית מחויבות, איך נראית אהבה למשפחה. הפסל הוא תרומה נפלאה, הוא לוכד אדם קפוא בזמן ובו בזמן מכיר בכך שהסיבה שיש פסל מלכתחילה היא משום שהאדם הזה הוא נצחי".
4 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
בראיינט בימיו כשחקן. כבוד של מלכים
(צילום: AP)

אגדת כדורסל

הקריירה של בראיינט, שנהרג בצורה טראגית לפני יותר משלוש שנים בתאונת מסוק - שקיפחה את חייהם של שמונה אנשים נוספים, בהם בתו ג'יאנה (ג'יג'י) - הייתה אחת מהגדולות והמרשימות של שחקן ב-NBA. הוא נבחר 18 פעמים למשחק האולסטאר, היה 15 פעמים באחת מחמישיות העונה, 12 פעמים באחת מחמישיות ההגנה, זכה בחמש אליפויות, ארבע פעמים נבחר ל-MVP של משחק האולסטאר (ומ-2020 הפרס נקרא על שמו), פעמיים סיים כמלך הסלים של הליגה, פעמיים MVP של סדרת הגמר, אלוף ההטבעות ב-1997 וה-MVP, כאמור, של עונת 2007/08.
בדראפט של 1996 הוא הפך לשחקן התיכונים הראשון שנבחר בדראפט כששארלוט לקחה אותו במקום ה-13 והעבירה את הזכויות עליו ללייקרס. זו כמובן הייתה אחת ההחלטות הטובות בתולדות אל-איי, כשקובי שיחק לכל אורך הקריירה שלו בסטייפלס סנטר ומהרגע הראשון תויג כיורשו של ג'ורדן.
ב-2016 הודיע בראיינט על פרישה, כשבמשחקו האחרון בקריירה סיים עם 60 נקודות והפך למבוגר ביותר (37) שקולע כמות כזאת של נקודות. הוא סיים את הקריירה עם 33,643 נקודות ומדורג רביעי בכל הזמנים. מיותר לציין שבלייקרס הפרישו את שני המספרים שמזוהים איתו, 8 ו-24.