בארה"ב לא נרגעים מההצגה הבלתי נשכחת של ג'ואל אמביד הלילה (בין שני לשלישי) ב-123:133 של פילדלפיה על סן אנטוניו. ה-MVP של העונה הסדירה הקודמת קלע לא פחות מ-70 נקודות לצד 18 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ונכנס לספרי ההיסטוריה עם מספר שיאים מדהימים. כל זה אגב, ביום השנה ה-18 למשחק בו קלע קובי בריאנט 81 נקודות עבור הלייקרס נגד טורונטו.
ראשית, 70 הנקודות שקלע הסנטר הנפלא הציבו אותו במקום התשיעי ברשימת כמות הנקודות שקלע שחקן למשחק ב-NBA. מדובר בשיא מועדון בסיקסרס, כשהוא מדיח מהפסגה את ווילט צ'מברליין, ששיאו עמד על 68. לצ'מברליין היו כמובן משחקים בהם קלע יותר (כולל 100 נקודות), אך הם היו במדי פילדלפיה וסן פרנסיסקו ווריורס. שנית, הוא שבר את שיא הקריירה שלו בריבאונדים עם ה-18 שקטף. וזו רק ההתחלה.
1 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
תצוגה בלתי נשכחת. ג'ואל אמביד
(Tim Nwachukwu/AFP)
אמביד הפך לשחקן בעל יחס הנקודות-איבודים הכי גבוה בתולדות ה-NBA, כאשר לצד כל הנקודות שקלע - הוא איבד רק פעם אחת. בכך, הוא עקף את כרמלו אנתוני, שקלע לפני עשר שנים פחות יומיים 62 נקודות לצד איבוד אחד בניצחון הניקס על שארלוט בובקטס. מעבר לכך, הוא השווה את שיאו של שאקיל אוניל (מאז אוחדה ה-NBA עם ה-ABA) כשרשם את משחקו ה-43 בו הוא קולע יותר מ-40 נקודות לצד 10 ריבאונדים ומעלה.
זה לא הכל, אך נחזור לשאר השיאים של אמביד בהמשך. התצוגה המופלאה של הסנטר עוררה, כצפוי, תגובות נלהבות מצד שאר כוכבי הליגה וגם כמובן בתקשורת האמריקנית. "ההופעה האפית של אמביד מגלמת עידן חדש בליגה", כתב וינסנט גודוויל מ'יאהו ספורטס'. "זהו עידן בו הסנטרים לא רק יודעים לקלוע מעבר לקשת, אלא עושים את זה לא פחות טוב משחקנים בשאר העמדות".
לברון ג'יימס צייץ: "70 גושי זהב! זה משוגע!", והוסיף אייקון של הצדעה תוך כדי שהוא תייג את אמביד. גם חברו ללייקרס של לברון, אוסטין ריבס הצטרף, וכך גם כוכב ל.א בעבר, פאו גאסול.
הרוקי של הספרס, ויקטור וומבניאמה, שהיה בצד המפסיד - פירגן לסנטר היריב: "כמובן שהיה לי הרבה יותר כיף אם הייתי מנצח", אמר הצרפתי, שקלע 33 נקודות, "אבל מה שאמביד עשה - במיוחד בהתקפה - היה פשוט מעורר השראה".
אמביד עצמו אמר: "הדבר היחיד שאמרתי לחבריי לקבוצה היה 'בבקשה אל תמסרו לי בכוח - בואו נשחק כדורסל'. רצינו לשחק בדרך הנכונה. המשחק עצמו היה צמוד, ואחרי שחזרתי מהספסל, זה הרגיש כאילו אני צריך ללכת על זה. ככל שזה התקרב אמרתי לעצמי - אני הולך על זה".
על שבירת שיאו של ווילט צ'מברליין בפילדלפיה: "הוא השיג המון דברים לאורך הקריירה המפוארת שלו. עצם זה שמזכירים אותי יחד איתו באותה שיחה זו מחמאה גדולה. זה היה משחק נהדר, הכל הלך לי. חבריי לקבוצה הזינו אותי בכדורים טובים ואני סיימתי".
על כך שרשם את משחק השיא שלו דווקא ביום השנה ה-18 להצגת 81 הנקודות של קובי בריאנט: "מהרגע שהתחלתי לשחק, קובי היה השחקן שהערצתי. הוא היה הסיבה שהתחלתי לשחק כדורסל. הוא היה השחקן האהוב עליי".

שאר השיאים של אמביד

  • השחקן היחיד, לצד מייקל ג'ורדן, שסיים משחק עם לפחות 65 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
  • השחקן שהגיע הכי מהר ל-70 נקודות במשחק (36 דקות ו-38 שניות).
  • שחקן הסיקסרס שרשם את כמות המשחקים הגדולה ביותר בהם קלע לפחות 20 קליעות עונשין (ארבעה, שבר את שיאו של דולף שייז).