ראינו כבר סלי קלאץ' אדירים של לוקה דונצ'יץ', אבל רגע הקסם שנראה הלילה (בין שישי לשבת) באמריקן איירליינס סנטר היה יוצא דופן אפילו בסטנדרטים שלו.
26.3 שניות לסיום המשחק בין דאלאס לברוקלין, כשלוח התוצאות הראה 120:120, דונצ'יץ' נתקע בלי כדרור מול ספנסר דינווידי והשליך - כן, זו המילה הנכונה - זריקה בלתי אפשרית ביד אחת שנכנסה פנימה דרך הקרש עם הבאזר לסיום שעון ה-24. שלשה מטורפת שהעניקה למאבריקס יתרון והעלתה את מאזנו של הסלובני ל-49 נקודות.
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
"זה הסל הקשה בקריירה שלי? כנראה שכן". דונצ'יץ'
(צילום: Christian Petersen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
לא מהעולם הזה. דונצ'יץ'
(צילום: AP Photo/Gareth Patterson)
משם דונצ'יץ' ודאלאס רשמו 120:125 על הנטס ועלו למאזן 0:2 ב-NBA. דונצ'יץ', למי ששואל, סיים עם אותן 49 נקודות לצד 10 ריבאונדים, ו-7 אסיסטים. "ראיתי שנותרו בערך שתיים או שלוש שניות על השעון - ואמרתי לעצמי: 'אני חייב לזרוק את זה'", אמר בסיום דונצ'יץ', שקלע 14 נקודות מה-49 שלו ברבע הרביעי, מתוכן ארבע שלשות בשלוש הדקות האחרונות. "חשבתי שעדיף לפחות לכוון לטבעת, שתהיה לנו הזדמנות לקחת את הריבאונד. לא יודע איך הצלחתי לקלוע".
הזריקה שלו הייתה כל כך מגוחכת עד שכמה שחקני המאבריקס פשוט נענעו בראשם לאורך פסק הזמן שלקחה ברוקלין מיד לאחר מכן. "זה היה הדבר הכי מטורף שראיתי בחיי, והיינו צריכים את זה", חייך הבעלים של דאלאס, מארק קיובן. במסיבת העיתונאים, דונצ'יץ' נשמע קצת שונה: "אני עובד על הזריקות האלה. כששחררתי את הכדור חשבתי שהוא יכול להיכנס, נשבע לכם. זה הסל הקשה בקריירה שלי? כנראה שכן".
מי שלא התלהב מהסל היה שחקן ברוקלין וחברו לשעבר של דונצ'יץ' בדאלאס, דוריאן פיני-סמית'. "ראיתי את זה מיליון פעמים באימונים", אמר. "הוא באמת עובד על הזריקות האלה. אני מרגיש שלא היינו צריכים לתת לו לזרוק את הכדור. מדהים, הוא אפילו לא הביט על הסל". פיני-סמית' התלוצץ כי יסרב לדבר על כדורסל כשיפגוש את דונצ'יץ' לארוחת הערב שנקבעה מראש לאחר המשחק: "הוא אפילו לא ביקש סליחה אחרי זה". כוכב דאלאס צחק: "אמרתי את זה בסלובנית, כדי שהוא לא יבין".
"זו הייתה מנת הספיישל של לוקה", סיכם מאמן הנטס, ג'ייסון קיד. "הוא אוהב שהכדור אצלו ברגעים כאלה, מת על המצבים הללו ותמיד מוצא דרכים לעשות משהו. הוא מתאמן על הזריקות המשוגעות הללו".