פעם בשנה השם שלו עולה לכותרות. אולי ככה זה כשקריירת ה-NBA שלך מתפרשת על-פני ארבעה משחקים בשתי עונות בלבד. ועדיין, מאק מקלאנג יכול להתהדר בהישג אותו רשמו ארבעה שחקנים בלבד לפניו: זכייה שנייה ברציפות בתחרות ההטבעות של שבוע האולסטאר.
הלילה (בין שבת לראשון) באינדיאנפוליס מקלאנג בן ה-25 - שחקנה של אוסקאולה מג'יק מליגת הפיתוח - השלים ריפיט, כשגבר בסיבוב המכריע על ג'יילן בראון, האולסטאר הראשון מאז 2007 שמשתתף בתחרות. מקלאנג, האמת, הלהיב בכל אחת מההטבעות שלו, אבל את המיוחדת מכולן שמר לסוף - כשניתר מעל שאקיל אוניל לדאנק מהדהד שהרעיד את האולם והעניק לו מחבר השופטים את הציון המושלם 50.
3 צפייה בגלריה
מקלאנג מתעופף
מקלאנג מתעופף
מקלאנג מתעופף, הלילה בגמר תחרות ההטבעות
(צילום: AP Photo/Darron Cummings)
3 צפייה בגלריה
מקלאנג מתעופף
מקלאנג מתעופף
ההטבעה מנצחת. מקלאנג מעל שאקיל
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מקלאנג סיפר בסיום כי רק לפני חמישה שבועות העלה את הרעיון בפני הוריו שינתר מעל אוניל (2.16 מ'), כשהאחרון ילבש את החולצה של המטביע הצעיר מימיו בתיכון גייט סיטי בווירג'יניה. שאק הסכים מיד, אך גם דרש ממקלאנג משהו אחד. "הוא אמר לי: 'עדיף שלא תפספס את ההטבעה הזאת'", סיפר האלוף הטרי. "אמרתי 'בסדר, אני לא אחמיץ את זה'. איזה בן אדם מגניב לעשות דבר כזה איתו, איזה בחור נהדר לעשות את זה איתו בשבילי ובשביל עיר הולדתי. זה רק מראה מי הוא, וזה ממש מגניב מצידו".
מקלאנג הצטרף לזאק לאבין (2015/16), נייט רובינסון (2009/10), ג'ייסון ריצ'רדסון (2002/03) ומייקל ג'ורדן (1987/88) כיחידים שזכו שנתיים ברציפות בתחרות ההטבעות. אם יתחרה בשנה הבאה, הוא יוכל להפוך לראשון שזוכה שלוש שנים ברצף (רובינסון זכה שלוש פעמים, אך לא ברציפות). "אני אחשוב על זה", אמר בחיוך. אגב, רק רובינסון, אקס הפועל ת"א למי ששכח, הוא השחקן היחידי שהניף את התואר והיה נמוך יותר ממנו (1.75 מטר).
3 צפייה בגלריה
מקלאנג
מקלאנג
מקלאנג והגביע
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מקלאנג, כאמור, רשם ארבע הופעות בלבד ב-NBA. אחת בשיקגו ואחת בלוס אנג'לס לייקרס בעונת 2021/22 ושתיים נוספות אשתקד בפילדלפיה. העונה מרשים בקבוצת הפיתוח של אורלנדו, שם מעמיד ממוצעים של 23.7 נקודות ו-7.2 אסיסטים לערב.
הוא התפרסם בתיכונים בזכות היכולת המופלאה שלו לנתר לשחקים, בעיקר נוכח העובדה שהוא בכלל גארד בגובה של 1.88 מ' בלבד. הוא ויתר לפני שנתיים על מספר הצעות מאירופה כדי להגשים את החלום שלו ולשחק בליגה הטובה בעולם, או לפחות בליגת הפיתוח שלה.
ויש גם תגמול כספי על הזכייה. מקלאנג זכה ב-105 אלף דולר, כמעט יותר ממה שהוא ירוויח העונה בליגת הפיתוח. "מי אמר שלפעמים חלומות לא מתגשמים?", שאל וענה בסיום עוד ערב קסום מבחינתו.