שיקגו בולס ערכה הלילה (בין שישי לשבת) במחצית המשחק נגד גולדן סטייט טקס לכבוד הקבוצה של 1995/96, שזכתה באליפות וקבעה את המאזן הטוב אי פעם עם 10:72 - שיא שנשבר על ידי הווריורס עשרים שנה לאחר מכן. אבל אדם אחד שזכה לכבוד עורר את זעמו של הקהל ביונייטד סנטר: הג'נרל מנג'ר המנוח ג'רי קראוס, שהצגתו על ידי הכרוז לוותה בשריקות בוז מצד הרבה אוהדים.
קראוס, שמת ב-2017 בגיל 77, היה הג'נרל מנג'ר בין השנים 1985-2003. הוא בנה קבוצה סביב מייקל ג'ורדן והפך את הבולס לאלופי ה-NBA שש פעמים, וגם אסף שני תארי הג'נרל מנג'ר של השנה לאורך הדרך (1988, 1996), אולם הוא מואשם על ידי רבים כגורם המרכזי להתפרקות השושלת, כפי שתועד (ללא נקודת המבט שלו) ב"הריקוד האחרון". עובדה זו, ככל הנראה, היא שהובילה לשריקות הבוז. נראה היה שאשתו תלמה, שייצגה אותו, בכתה בגלל קבלת הפנים המבישה.
1 צפייה בגלריה
קראוס
קראוס
הרבה אוהדים שרקו בוז לבעלה המנוח. תלמה קראוס
(צילום: Jamie Sabau / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"זה היה הדבר הגרוע ביותר שראיתי בחיי",אמר סטייסי קינג, שזכה עם הבולס בשלוש אליפויות, "כל מי ששרק לה בוז צריך להתבייש בעצמו. זה לא שיקגו. זה ניו יורק. זה פילי. שיקגו לא כזו. אין לנו מוניטין כזה. בין אם אתה אוהב את ג'רי קראוס או לא, האיש הזה הביא לכאן שש אליפויות. הוא לא זרק לסל. הוא גם לא קלט ריבאונד, אבל הוא השיג שישה תארים. להרבה קבוצות אין אפילו אחת".
למרות שההתפרקות של שושלת הבולס הייתה מוקדמת וקראוס לא הצליח לבנות שוב קבוצה אלופה לפני שעזב ב-2003, עדיין מדובר באחד הג'נרל מנג'רים הגדולים בתולדות הליגה. רק שלוש קבוצות אספו יותר טבעות משש של הבולס: הווריורס (7), הלייקרס (17) והסלטיקס (17).
מהטקס עצמו אגב נעדרו ג'ורדן, סקוטי פיפן ודניס רודמן - שלושת הכוכבים הגדולים של אותה קבוצה - כאשר האחרון היה אמור להגיע אך שיבושי מזג האוויר מנעו זאת ממנו. ג'ורדן ורודמן העבירו מסרים מוסרטים ששודרו על המסך באולם.