דרמה ענקית קיבלנו הלילה (בין שלישי לרביעי), כשלוס אנג'לס לייקרס עלתה לחצי גמר טורניר אמצע העונה אחרי 103:106 על פיניקס. זה היה משחק בו קיבלנו הכל: מהפכים, מותחן אדיר וגם אירוע שנוי במחלוקת שמסעיר את הרשת.
לברון ג'יימס כיכב עם 31 נקודות (15 מתוכן ברבע האחרון), 11 אסיסטים, 8 ריבאונדים ו-5 חטיפות. קווין דוראנט היה נהדר בצד השני עם 31 נקודות, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, אבל גם החטאה לשלשה עם הבאזר שהייתה יכולה להכניס את המשחק האדיר הזה להארכה.
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
ערב היסטורי והחלטת שיפוט שנויה במחלוקת. לברון
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)
היה או לא היה? הסטורי של בוקר
"כל העולם ראה את זה": בוקר עצבני
ואי אפשר בלי ממים
לצד החגיגות של הלייקרס, בפיניקס זועמים על שופטי המשחק. ובעיקר על אירוע אחד, 8 שניות לסיום, שהיה יכול לשנות לגמרי את התמונה. במצב של 105:103, לברון ג'יימס הוציא חוץ מתחת לסל לאוסטין ריבס, שאיבד שליטה על הכדור. פיניקס חטפה, אבל עוד קודם לכן - לטענת השופטים - לברון ביקש וגם קיבל פסק זמן.
חוקת הליגה אומרת בבירור שמותר לקבל פסק זמן רק במצב של שליטה ברורה בכדור. על-פי ההילוכים החוזרים ובעיקר התמונות שהוצפו ברשתות - ספק גדול אם זה אכן היה המצב. "לא ביקשנו שהשופטים יהיו לטובתנו, אלא רק סיכוי הוגן", זעם דווין בוקר, שלמעשה היה זה שחטף את הכדור מריבס. "כל העולם ראה את זה".
3 צפייה בגלריה
ריבס
ריבס
בסוף הוא צחק אחרון. ריבס
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
מאמן פיניקס, פרנק ווגל, הסכים גם כן עם חניכו: "כשאין החזקת כדור, אי אפשר לבקש פסק זמן. פשוט אי אפשר. השופטים שרקו, ואני לא יודע למה. אי אפשר לבדוק את העניין הזה כי זו לא עבירה, אז אין צ'לנג' (בקשה להילוך חוזר של כל המהלך). השופטים בכל מקרה היו יכולים לבדוק את המקרה, וזה לא קרה. מאוד מאכזב".
בוקר הוסיף: "שופטים מפספסים לפעמים שריקות. אבל כשהן כל כך ברורות, זה קשה. ריבס ניסה לעשות עבירה. ברגע שנתקלנו אחד בשני, אני חושב שהוא ניסה להחזיר את הכדור. זה שלוש, ארבע, חמש שניות לבנות לפני שלברון ביקש פסק זמן". העיתונאי ג'ארד וייס הסכים: "החלטות השיפוט בסיום היו אסון".
השופט הראשי ג'וש טיוון נשאל על-ידי "האתלטיק" לגבי כשרות המהלך, וענה: "ברגע בו לברון ביקש את פסק הזמן, הכדור הוחזק על ידי ריבס ביד שמאל כשהוא צמוד לרגלו - וזה נחשב לשליטה בכדור".

הערב ההיסטורי

מלבד השופטים, היה כמובן גיבור נוסף - לברון ג'יימס, שבסוף החוד שיציים יום הולדת 39. ג'יימס היה אחראי על 19 הנקודות הראשונות של הלייקרס ברבע המכריע ושיחק 40 דקות - יותר מכל שחקן אחר באל.איי.
3 צפייה בגלריה
לברון וריבס
לברון וריבס
יפגשו את ניו אורלינס בחצי הגמר
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)
לברון הפך לראשון מאז מג’יק ג’ונסון עם לפחות 25 נקודות, 10 אסיטים, 5 ריבאונדים ו-5 חטיפות במשחק. הוא גם הראשון מאז קובי בראיינט המנוח שסיים עם לפחות 20 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות.
"אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל הוא הקוורטרבק הטוב בליגה", חייך מאמנו, דרווין האם. "יש לנו הזדמנות להיאבק על משהו, אז למה לא?", הוסיף הסופרסטאר, שיתמודד עם קבוצתו בלילה בין חמישי לשישי מול ניו אורלינס.