מונאקו הודיעה היום (שישי) על אחת ההחתמות המרעישות של השנים האחרונות ביורוליג. קמבה ווקר, ששיחק 12 שנים ב-NBA, והופיע ארבע פעמים באולסטאר, חתם לעונה אחת באלופת צרפת, ויהיה חלק מאחד הקווים האחוריים המרשימים באירופה, יחד עם מייק ג'יימס, ג'ורדן לויד ואלי אוקובו.
בכך, נפרד ווקר רשמית מה-NBA, בה כאמור כיכב במשך 12 שנים. בעונה החולפת הוא שיחק בדאלאס מאבריקס ורשם את העונה הגרועה ביותר בקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, כשרשם ממוצעים של 8 נקודות, 2.1 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים למשחק - הנמוכים ביותר שלו אי פעם.
1 צפייה בגלריה
כוכב בשארלוט. ווקר
כוכב בשארלוט. ווקר
החתמה שוברת שוויון. ווקר
(צילום: AP)
ווקר בן ה-33 נבחר בדראפט 2011 במקום התשיעי על ידי שארלוט בובקאטס (ששינתה לאחר מכן את שמה להורנטס) והיה הכוכב של הקבוצה במשך 9 עונות, עד שעבר לבוסטון. לאחר שתי עונות במדי הסלטיקס עבר לניו יורק ניקס וכעבור עונה עבר לדאלאס. ממוצעיו של ווקר לאורך הקריירה עומדים על 19.3 נקודות, 5.3 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים למשחק ב-750 הופעות (מתוכן פתח בחמישייה ב-697).
הוא גם שיחק במדי נבחרת ארה"ב באליפות העולם שנערכה בסין בשנת 2019, ושיחק תחת גרג פופוביץ'. באותה אליפות הוא קלע 14.4 נקודות למשחק, והוסיף 5.4 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בממוצע. הוא פתח בחמישייה בכל המשחקים והיה אחד השחקנים המובילים בנבחרת, שסיימה במקום השביעי בלבד.
מונאקו, כאמור, היא אלופת צרפת, ותשחק גם העונה ביורוליג. בעונה שעברה היא הגיעה לראשונה בתולדותיה לפיינל פור של המפעל, זאת לאחר שגברה בסדרת רבע הגמר על מכבי ת"א בתום חמישה משחקים. בחצי הגמר היא הפסידה לאולימפיאקוס.