דני אבדיה סיכם על חוזה חדש לארבע שנים נוספות בוושינגטון וויזארדס, במהלכן הוא צפוי להרוויח 55 מיליון דולר – חוזה הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט הישראלי. ההסכם יהווה בנוסף חותמת לשדרוג העתידי במעמדו של השחקן בקבוצה מה-NBA.
החוזה הקודם של אבדיה הוערך ב-6 מיליון דולר לעונה. עד עתה השיא היה שייך לערן זהבי, ששיא השכר שקיבל היה 11 מיליון דולר בעונה בגוואנגז'ו הסינית. עומרי כספי, שבירך את אבדיה על ההארכה הצפויה, הרוויח קצת יותר מ-18 מיליון דולר בכל 11 עונותיו בליגה הטובה בעולם - סכום גבוה במעט ממה שירוויח אבדיה בעונה אחת.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
יכפיל את שכרו. אבדיה
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
כעת הוא יותר ממכפיל את שכרו, שכן וושינגטון רואה בו חלק משמעותי מהעתיד שלה. לאחר ההסכם הוא יהפוך לשחקן חופשי רק ב-2028.
בוושינגטון, שצפויה להיות אחת מקבוצות התחתית העונה ב-NBA, יש שני שחקנים שמרווחים סכום גבוה משמעותית מאבדיה: ג'ורדן פול שהגיע מגולדן סטייט ווריורס יקבל השנה 27 מיליון דולר וקייל קוזמה ירוויח 25 מיליון. הרכז טיוס ג'ונס, שהגיע מממפיס וצפוי לפתוח בקו האחורי לצד פול, ירוויח 14 מיליון דולר.
למרות שהוא בסך הכל מתחיל את עונתו הרביעית בוושינגטון, שבחרה אותו במקום התשיעי בדראפט, אבדיה הוא השחקן הוותיק ביותר בסגל - כל השחקנים שחיכו לו בחדר ההלבשה ביום הראשון כבר לא שם. המועדון הביע בו אמון לאורך זמן, כמו למשל בטרייד על רוי האצ'ימורה שעבר ללייקרס בעונה שעברה, שמטרתו הייתה להגדיל את כמות הדקות וחשיבות התפקיד של הישראלי.
הקיץ עברו הוויזארדס מהפכה, אחרי שוויתרו על הפנים של המועדון, בראדלי ביל שעבר לפיניקס, ולא הצליחו לשמור על הסנטר קריסטפס פורזינגיס, חברו הטוב של אבדיה. הקבוצה, כאמור, בנתה את אחד הסגלים החלשים בליגה במטרה להתחיל מחדש ואולי לזכות כבר בדראפט הבא בבחירה גבוהה מאוד של כוכב שיוכל להוביל אותה בשנים הבאות. קוזמה ופול צפויים להיות השחקנים הבכירים בהתקפה.