כוכב מונאקו, מייק ג'יימס, ידוע בתור אחד שאומר את כל מה שעל ליבו, גם אם זה מכניס אותו לצרות. כך קרה גם אתמול (חמישי), לאחר הפסד קבוצתו 83:66 באואקה לפנאתינייקוס ביורוליג.
ג'יימס, שרשם את אחד ממשחקיו החלשים העונה (11 נקודות ב-4 מ-15 מהשדה בתוספת שישה איבודים), יצא במתקפה נגד השופטים והיורוליג. בחשבון ה-"X" (לשעבר טוויטר) שלו, החל בסדרה של שלושה ציטוטים עם ביקורת קשה.
3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
ביקורת קשה נגד השופטים. ג'יימס
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
אחד המועמדים המובילים לזכות בתואר ה-MVP העונה ביורוליג רתח: "יורוליג, נמאס לי מחוסר הכבוד. אני בליגה הזאת כבר עשור, ופתאום אני לא מקבל שריקות. אני מקבל בכל משחק טכנית בגלל שאתם דפוקים. אני עובד על המשחק שלי בקיץ, תעבדו על שלכם". בהמשך אגב, אותו ציוץ נמחק על ידי ג'יימס.
ג'יימס הוסיף לצייץ: "בעטו לנו בתחת. סביר להניח שהיינו מפסידים גם אם...". במה שנראה כביקורת כלפי צוות השיפוט. לאחר מכן גם פרסם תמונה בה נראה כי בוצעה עליו עבירה על-ידי מתיאס לאסור מפאו, שלא נשרקה במשחק עצמו. בכיתוב התמונה רשם: "חשבתם שזה היה רק בכדור?".
3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
ג'יימס מול פנאתינייקוס, אתמול באואקה
(צילום: EPA/GEORGIA PANAGOPOULOU)

כוכב בעייתי

ג'יימס בן ה-33 הוא דוגמה ומופת לספורטאי שבנה את המוניטין שלו מאפס, ובנחישות רבה הפך לאחד השמות הגדולים בכדורסל האירופי. מצד שני, הוא גם הדוגמה המושלמת לאיך כוכב לא צריך להתנהל במסגרת קבוצתית, לחוסר כבוד - ואפילו ליריקה לבאר ממנה הוא שותה.
העקביות ביכולת של ג'יימס, שגם הוכיח את עצמו כווינר שדורש את הכדור ביד ברגעי ההכרעה - וגם מצדיק את זה עם מספר סלי ניצחון - סידרה לו חוזים גבוהים בקבוצות העשירות של היורוליג. בקיץ 2018 חתם על חוזה שמן במילאנו, שם צייץ נגד אטורה מסינה - מגדולי המאמנים ביבשת - ושנה לאחר מכן עבר לאלופת היורוליג צסק"א, שאז הייתה הקבוצה העשירה ביורוליג. כאן החל מעמד הכוכב לעלות לראשו של הגארד.
3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
ווינר וטרבלמייקר. ג'יימס
(צילום: Bertrand GUAY / AFP)
לצד הצגות גדולות במדי מועדון הפאר הרוסי רשם ג'יימס מספר תקריות, כולל עימותים עם מאמן הקבוצה דאז דמיטריוס איטודיס. לאחר שהושעה מפעילות בתחילת עונת 2020/21, הגיעה צסק"א לסיכום עם השחקן על סיום דרכו בקבוצה. ג'יימס חזר ל-NBA, כשחתם בברוקלין נטס - בה נשאר עד תום אותה עונה, אך שוב לא הצליח לתקוע יתד בליגה הטובה בעולם ובעונה שלאחר מכן חתם במונאקו.
למרות היותו הכוכב הגדול של הקבוצה מהנסיכות, ג'יימס המשיך להסתבך. על פי דיווח בתקשורת הצרפתית, בסיום משחק נגד האקסית פנאתינייקוס יצא לשתות עם חברו עם שחקן היריבה וחברו דוויין בייקון, מה שגרם להשעיית השניים מקבוצותיהם. ג'יימס שוב חזר, אך התדמית שלו כשחקן בעייתי קיבלה גושפנקה נוספת.